rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, 29 June 2011

POETRY - aku bermimpi lagi

aku bermimpi lagi tentang kisah yang sama
jurang itu dalam sehingga aku tersedar dari lenaku
lurah itu tinggi sehingga aku hampir goyah
seolah-olah bakal terpalit satu memori hitam
seakan-akan aku bakal terjatuh ke dalam lembah itu
apa makna mimpi ini sehingga aku menjadi resah
sehingga aku menjadi tak keruan
malam kini tiba lagi
apakah mimpi itu bakal menjelma ke ruang hati
menjadi peneman lenaku sepi

perempuan masuk syurga kerana bulu mata

Diceritakan di Hari Pembalasan kelak, ada seorang hamba Allah sedang diadili. Ia dituduh bersalah, menyia-nyiakan umurnya di dunia untuk berbuat maksiat. Tetapi ia berkeras membantah. 
"Tidak! Demi langit dan bumi sungguh tidak benar. Saya tidak melakukan semua itu."
"Tetapi saksi-saksi mengatakan engkau betul-betul telah menjerumuskan dirimu sendiri ke dalam dosa," jawab malaikat.
Orang itu menoleh ke kiri dan ke kanan, lalu ke segenap penjuru. Tetapi anehnya, ia tidak menjumpai seorang saksi pun yang sedang berdiri.   Di situ hanya ada dia sendirian.

Makanya ia pun menyanggah,"Manakah saksi-saksi yang kau maksudkan? Di sini tidak ada siapa kecuali aku dan suaramu."
"Inilah saksi-saksi itu," ujar malaikat.
Tiba-tiba mata hamba Allah tersebut bicara, "Saya yang memandangi."
Disusul oleh telinga, "Saya yang mendengarkan."
Hidung pun tidak ketinggalan, "Saya yang mencium."
Bibir mengaku, "Saya yang merayu."
Lidah menambah, "Saya yang mengisap."
Tangan meneruskan, "Saya yang meraba dan meramas."
Kaki menyusul, "Saya yang dipakai lari ketika diketahui orang akan maksiat tersebut."  
"Nah! Kalau kubiarkan, seluruh anggota tubuhmu akan memberikan kesaksian tentang perbuatan aibmu itu", ucap malaikat.
Orang tersebut tidak dapat membuka sanggahannya lagi. Ia putus asa dan amat berduka, sebab sebentar lagi bakal dihumbankan ke dalam Neraka Jahanam. Padahal, rasa-rasanya ia telah terbebas dari tuduhan dosa itu. Tatkala ia sedang dilanda kesedihan itu, tiba-tiba terdengar suara yang amat lembut dari selembar bulu matanya: 
"Saya pun ingin juga mengangkat sumpah sebagai saksi." 
 "Silakan", kata malaikat.
"Terus terang saja, menjelang ajalnya, pada suatu tengah malam yang lengang, aku pernah dibasahinya dengan air mata ketika ia sedang menangis menyesali perbuatan buruknya. Bukankah nabinya pernah berjanji, bahawa apabila ada seorang hamba kemudian bertaubat, walaupun selembar bulu matanya saja yang terbasahi air matanya, namun sudah diharamkan dirinya dari ancaman api neraka? Maka saya, selembar bulu matanya, berani tampil sebagai saksi bahawa ia telah melakukan taubat sampai membasahi saya dengan air mata penyesalan."
Dengan kesaksian selembar bulu mata itu, orang tersebut dibebaskan dari neraka dan dihantarkan ke syurga. Sampai terdengar suara bergaung kepada para penghuni syurga:
"Lihatlah, Hamba Allah ini masuk surga kerana pertolongan sehelai bulu mata."

p/s :  Taubatlah dengan sebenar-benar taubat yang penuh penyesalan dan keikhlasan sebelum terlambat.. Allah itu Maha Pengampun.. :))

Sunday, 26 June 2011

waktu subur lelaki

salam kepada semua.. seperti yang kita tahu wanita mempunyai waktu suburnya iaitu dalam lingkungan 14 hari selepas datang hari haid yang pertama.Pada ketika itu ovum dirembeskan dan bercamtum dengan sperma dan seterusnya menempel di uterus (rahim). Jika wanita itu ’bersama’ suami diluar waktu suburnya, memang mustahil kehamilan akan berlaku.






Kaum lelaki juga mempunyai waktu suburnya tersendiri. Bukan keluarnya darah dari mana-mana bahagian lelaki tetapi ia berkaitan dengan suhu. Sperma iaitu sel pembiakkan lelaki amat peka dengan perubahan suhu. Suhu yang tinggi mampu membunuh sperma dan suhu yang rendah mampu mengaktifkan sperma. kesimpulannya disini adalah waktu yang paling subur bagi lelaki adalah pada waktu pagi. Ini kerana pada waktu pagi suhu persekitaran amat dingin dan sejuk sekali. Maka jika anda mahukan cahaya mata, jangan lepaskan peluang di waktu pagi.


mahukan lebih info dapatkan sumber dr SINI :)) 

Thursday, 16 June 2011

senam aerobik bkn shj menyerdaskan tubuh tp mencergaskan minda jugak..


hahhah semalam senam aerobik ngn bdk2 uma.. mmg enjoy.. nie salah satu exercise yg ktorg buat semalm.. bnyk lg.. penat tu xla penat sgt.. tp mmg penat la smpai pg td bngn lmbt nk ke kelas.. hahhaha dh lame beb cik hana x exercise.. sbb tu la smlm sakit2 kaki kot.. alamak xde mase la nk senam2 nie sume (alasan) haha tp mmg best.. ptg nie nk buat ag.. bkn dpt cerdaskan fizikal je tp dpt cergaskan minda jugak tw.. cik hana penat la study je.. tu yg kadang2 kena refresh minda jugak.. jgn terlalu tension ble study ea.. nt semua ilmu yg ada ilang nt klu minda asyik stress je.. :)) have fun..

Tuesday, 14 June 2011

osce.. aq xmampu buat yg terbaik..

YA ALLAH.. mcm pergi berperang td.. gementar nye hnya ALLAH je yg twu.. aq tergolong dlm frst group yg masuk ke lab td.. semua bdk uma aq termasuk dlm frst group slama 10 org.. cme cik mun n cik adha je yg group ke-4 mybe.. hmm aq xmmpu buat yg terbaik utk hr nie..exam pown aq xrse takut smpai mcm nie sekali.. ntah la.. kt praktikal pown aq rse xmenggigil mcm nie sekali.. kenapa time nie aq xbley bt lak?? ape yg aq tekankan xmasuk pown td.. mse name aq kena pnggil lg muka aq dh pucat.. memang dorang sume perasan muke aq.. aq ingat aq bley rilex rupenye ble dh smpai kemuncak aq rse 10 batu bley dengar degupan jantung aq nie.. hahaha kelakar la pulak rse nye.. xpe nie frst time.. pas nie kena yakin.. btol la ckp clinical aq.. aq xde convident level.. so ape yg berlaku hr nie kte jdkan pengajaran ea.. klu kena repeat osce tu biarlah aq de keyakinan.. jgn smpai kena repeat sem sudah la..

Sunday, 12 June 2011

POETRY - temanilah tidurku dengan senyuman


hari-hari bahagia ku kini
bukan utk menjadi kebanggaan hati
tapi sering ditangisi
awan kian mendung
aku sendiri lagi
ini semua dugaan ya aku pasti
bila kau baca tinta terakhirku ini
aku sudah jauh meninggalkanmu
kan ku bawa keping-keping hati
ke pusara yang menanti aku
bukan aku tak rela bersamamu
takdir menentukan
iringilah aku dengan doa kudusmu
temanilah tidurku dengan senyummu
aku pasti bahagia di sana

p/s : kadang2 kte xtahu bile kte akan pergi.. ajal tu datang tanpa kte sedar.. puisi nie xde kena mngena pown dgn kehidupan seseorang.. hnye sekadar nukilan tak berlagu.. cuma simpati pada manusia yg cintanya xkesampaian kerna takdir telah menentukan segalanya sejak azali.. terkadang mereka terpaksa membuat sesuatu yg pasangannya xsuka lantas akan dibenci oleh pasangannya. semua tu sbb mereka takut akan meninggalkan kesan pada pasangannya pabila dia pergi xkembali.. so hargailah cinta dan masa yang ada tu dengan sebaik mungkin agar kita xmenyesal di kemudian hari,..  :))

Saturday, 11 June 2011

kali nie jual fb pulak kt fb fir aien..

Fir Aien

http://www.facebook.com/firaien


erk kali nie jual fb aq pulak?? mule2 no pas tu fb.. drpd siapa dpt?? drpd Alia Qistina ke ?? lupe la.. dy kn dh jd kwn sy kt fb.. hahhaha pas nie ramai la yg add sy nt.. xpe.. perlahan-lahan.. bnde kn bley settle.. :)) xhbis2 ngn dendam ko yg xbersebab tu.. cik ain dlu pnh kena.. lpas nie cpe lg yg jd mngse ko?? aibkan org.. kalau semua org perangai mcm ko xberkembang la negara nie.. mane ko letak hrge dri ko tu?? aduh.. ptot la ramai bdk kelantan add aq.. haa ko rupenye pny keje.. hahaha bt la selagi ko bley bt.. btol la ape yg balak ko ckp kn tu.. bkn aq sorang n cik ain je yg pernah jd mngse ko rupenye ramai lg..  hahah >_< terbaik dr ladang ea.. nie bkn fb btol ko.. bkn gmbr btol ko.. kesian pd tuan pny gmbr nie.. tp ko nasib baek la kn.. aq de fb btol ko.. klu aq nk ble2 mse je aq bley bt.. see?? hmm terpulanglah kt ko nk bt pe pown.. klu ko nk bt dose troskan lah dgn dose ko tu.. smpai ble?? aq tunggu je saat tu tibe.. :))   

pulang dr segamat :))

hr nie bdk yg prktikal kt segamat pulang dr rantauan.. :)) wahhh mzti dorang rindu kt aq nie.. hahha nk2 yurl aien n kak yaya.. aq nk oleh2.. cpt pulang.. !! heee >_<

Friday, 10 June 2011

fuyoo she call me yesterday.. hahahha cam xcaye je.. :))

haa kn bgus klu awl2 ko tepon aq.. nie x, lembab btol respon ko.. aduh3.. haa kn dh kena smlm.. bengang x?? mungkin jugak kn?? hhahah hmm btw, nk petik sedikit tentang kebodohan seseorang.. hmm kenapa ea klu nk menipu mzti gunakan name yg same?? dah tu ble kt fb guna name yg same jugak.. kacau kt fon pown guna name yg same .. kan qistina2 semua?? opsss ade bnyk name ke qistina nie?? alamak terlepas ckp.. kntoi... hahha hmm  ape kaitan ngn tudung?? i like ur question.. n klu ko nie pndai tnye soalan mcm tu aq pown pndai tnye gk soklan mcm nie.. kenapa ko sibuk2 nk mempersoalkan pkai tdung ngn xpkai tdung dlu kt mmbr aq?? semua umat Islam sme je di sisi NYA.. kadang2 luar kte nmpak cntik tp dalaman kte itu rhsia kte dgn ALLAH.. kenapa mnjadi persoalan?? dosa phala kte ALLAH yg tentukan.. kenapa ko memperlekehkan semua tu?? aq xnk blame ko tp malu lah.. kte ade AGAMA.. klu ko pkai tdung pown lom tentu kt akhirat tu kte bahagia.. aq xckp psl ko je tw tp ini general.. dh bnyak kali aq ckp aq xminat lngsong ngn bf ko.. klu aq mnggedik ngn balak ko, bf aq nk letak mane?? yg si bengong nie dh twu nk bg simkad dy kt awek dy nie, dh xreti2 ke nk delete no aq tu?? ke mmg sengaja?? c'mond r.. xrase malu ke bt mcm tu??xrase ke mcm maruah seorang pmpuan nie tercemar sbb perbuatan ko tu?? no aq kne jual, org bknnye kenal aq pown.. tp ko bt mcm nie kt public weyh.. org kenal ko.. aq ingat perangai sawan ko tu dh pulih rupe2 nye lom lg.. ko kta smlm ko amk syariah?? aq rase ko tersalah amik bidang nie.. syariah bkn kos yg suke menjaja maruah org.. sayang seribu kali sayang perempuan mcm ko xtwu nk hargai msa dgn sepenuhnya, xtwu nk hrgai peluang yg ada dgn sebaiknye.. wanita yg dikasihi adalah wanita yg mnjaga batasnya, percakapannya, pergaulannya.. kembalilah mnjadi manusia normal.. :))




p/s : pd alia qistina.. opsss sori trsalah taip.. hmm sara qistina or siti........ : buat la ape yg korg rase korg patot buat sementara korg masih hidop atas dunia nie.. hidop nie cume sementara je.. smpai ble nk berlakon atas pentas dunia sedangkan hr akhirat menanti kte?? muhasabah dri.. >_<

Thursday, 9 June 2011

die off fon??

wahh3.. off fon ea smlm?? kenapa?? bateri low?? hp hilang?? aduh.. bru je nk settle.. mcm2 hal la ko nie.. xpe3.. perlahan2.. :)) terburu2 nk pegi mne kan?? mcm awek ko.. terburu2 tp hampas je lebey..

Sunday, 5 June 2011

Bila Kekasih Merajuk



bila kekasih mula merajuk
bagaimanakah daptku pujuk
hebatnya cinta bnyak dugaannya
kau xpercaya yg aq setia
bkn niatku bermesra dgnnya
kerna dia hnya teman biasa

bila kekasih mula berpaling
xingin lagi bertentang mata
ucapan sakti yg mana utknya
dapat melembut setiap bicara
kerna cintaku hnya untukmu

belum puasku mengecapi redup asmara
kini cinti dihiris dengan perasaan
pada zahirnya engkau curiga
walau dijiwa terlalu setia
apa erti cinta tanpa kefahaman

jgn dipertaruhkan cinta dan perasaan
sehingga hatimu terluka
padaku kaulah intan
senyumanmu belaian jiwa
kekasihku lupakanlah
usah biarkan aku sengsara

andainya kasih aku merajuk
adakah mungkin engkau memujuk
hebatnya cinta bnyak dugaannya
rindu dan dendam bkn permainan
kerna cintaku hanya padamu
hnya padamu..




Saturday, 4 June 2011

POETRY - jika kita menyintai dia..


jika kita menyintai dia
andai satu hari nanti dia bukan milik kita
relakanlah pemergiannya
kerana cinta itu bukan sekadar memiliki jasad
tapi hati kita saling melengkapi

jika kita menyintai dia
cintailah dia kerana hatinya
bkn kerna rupa mahupun zuhudnya
bkn kerna perhiasan segunung kinabalu
hanya yg perlu hati berhiaskan keikhlasan
jiwa beratapkan kejujuran..

jika kita menyintai dia
pimpinlah tangannya menuju ke syurga
walau hati tidak seindah wajahnya
walau kisah silam itu seperit hempedu
itu bkn penghalang utk terus menyintai
nawaitu ingin mencari sinar abadi
tetapkanlah hati pada dia yg lebih memerlukan..

rimas bnyak nombor masuk?? mmg pown..kalau kenal lain la cite..




bnyk nye nombor baru masuk?? nk dkt 10 rasenye.. hahha mcm2 name lak 2.. sarah la, beybie cikaroll la.. sarah qistina la.. name2 tu pulak korang petik dr mane??  hoi anda2 sekalian yg bengap lg bangang.. aq twu  korg kenal aq.. aq twu korg dpt no aq dr sumber yg mne.. ada tu dr kelantan pulak.. aduh3.. si beybie cikarol cpe pulak ea?? siap add aq kt fb lg.. in a relationship pulak ngn bdk kelantan.. ada bnyk jantan yg xtwu asal usul dr mne, maaf ea.. sy xberminat utk menjadi teman anda.. :)) " aku tunggu kt tangge nie. cpt la bos" aduhh.. nie ape pulak ea?? msj jnis mcm mne pulak nie?? "sy akan terus kacau awak.. yes im desperate to know who are u.. n im feel lonely.. bla bla bla" yg nie jnis msj yg mcm mne pulak?? adoiii kadang2 nk jd org bdoh pown biar  la kena tempat.. korg nk trick aq?? see?? korg dpt ape ea?? kdt korg yg hbs.. aq?? hahha x memberi pape kesan pown kt aq.. korg call aq angkat mcm biase tp aq biar kan korg brckp ngn angin.. nk twu mcm mne?? letak je fon tu kt atas katil.. kan senang.. biar dy ckp sorang2.. kdt diorang yg habis.. kadang2 tu kalau dh rase rimas silent kn fon..huhh tp yg paling aq bengang sgt2 time aq nga pktikal time tu la fon vibrate.. klu ko fikir aq nie jnis yg melayan jantan xtentu hala maaf anda silap.. terserlah lah kebodohan ko.. tp aq still xfaham satu benda.. u all nk ape sebenarnye?? kenapa sampai snggup jd b**u*h dy pulak ea?? seronok menyalak sorang2 ?? . n anda yg memberi nombor sy pd org lain tnpa izin sy.. anda fikir anda akan terlepas?? im sorry to say.. sy tidak sebodoh anda.. :)) xpe.. lantak korang la.. lame2 senyap la tu..



p/s : kalau nk kenakan orang biar la same taraf beb.. biar kena tempat.. xlaa dpt malu nt.. nmpak sgt yg anda tu stupid.. >_<

habis prktikal tros osce.. SERAM!!

seminggu je lg nk hbs prktikal.. sbar hana sabar.. hmm habis je prktikal tros osce.. perghhh seram siot.. mse yg diberikan cume 5 mnt je.. bley ke aq buat?? xyakin la.. klu fail kena repeat balek.. aq xnk buat utk kali kedua.. ckup la sekali je tp nk menghadapi yg sekali nie bley ke aq buat?? adushhh.. !! runsing3..

Lagi Kes Buang Bayi: Dicampak Dari Tingkat 5 Pangsapuri Sentul.. astaghfirullah..


Angkara ‘binatang’

KUALA LUMPUR: Kekejaman jenayah buang bayi ibarat mencapai tahap kemuncak apabila seorang bayi lelaki yang masih bertali pusat ditemui mati dengan kepala berkecai dipercayai akibat dicampak dari tingkat lima sebuah pangsapuri di Sentul Utara, di sini, jam 12 tengah malam kelmarin.

Bayi berkenaan dipercayai masih hidup sebelum dicampak. Dipercayai bayi itu dibawa seseorang ke tingkat lima pangsapuri berkenaan berdasarkan kesan darah yang ditemui di tangga bangunan itu.

Penduduk yang menemui mangsa, Ahmad Azhari, 34, berkata ketika itu dia baru meletakkan keretanya di tempat letak kenderaan di bawah pangsapuri berkenaan.

Menurutnya, ketika berjalan menuju rumahnya, dia melihat benda seakan-akan bayi terbaring di tepi tong sampah di atas jalan.

“Saya pada mulanya menyangka benda itu anak patung, namun pelik apabila melihat ada kesan darah. Saya kemudian berjumpa jiran yang berada berdekatan dan menyuruhnya memeriksa objek itu dan terkejut apabila mendapati ia mayat bayi,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Jirannya, Mokhtar Ahmad berkata, ketika melihat mayat bayi itu dari dekat, hatinya amat tersentuh kerana terdapat kecederaan teruk pada kepala bayi itu. Tak sangka ada manusia tergamak melakukan perbuatan kejam ini,” katanya yang melaporkan kejadian itu kepada polis.

Pengerusi Rukun Tetangga pangsapuri berkenaan, Ramli Abd Aziz, 43, berkata selama 17 tahun menetap di situ, ini kali pertama kejadian pembuangan bayi secara kejam berlaku.

“Geram apabila difikirkan mereka melakukan perbuatan kejam itu dan sayu rasanya ketika saya melihat darah bayi itu yang keluar dari kepalanya.


“Perasaan sedih kuat menyelubungi diri saya, tapi hendak menangis pun tidak berguna kerana kejadian sudah berlaku,” katanya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan, berkata polis tidak menolak kemungkinan bayi itu dicampak dari tempat tinggi iaitu pangsapuri berhampiran berdasarkan kecederaan parah pada kepalanya.


Menurutnya, polis menerima maklumat mengenai penemuan mayat bayi itu pada kira-kira jam 12.30 tengah malam dan pemeriksaan di lokasi kejadian mendapati bayi yang cukup sifat itu besar kemungkinan baru dilahirkan berikutan masih bertali pusat.

“Di sebelah mayat bayi itu turut ditemui beg plastik yang mengandungi uri,” katanya yang merayu orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu segera menghubungi polis.

Kes pembunuhan dan pembuangan bayi ini yang ketiga berlaku di Lembah Klang dalam seminggu. Harian Metro semalam melaporkan mengenai penemuan mayat seorang bayi tersangkut di celah batu di Sungai Gombak, berdekatan Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini, jam 9 pagi, kelmarin.

Bayi perempuan itu dibawa arus sungai berkenaan ke kawasan itu berikutan maklumat orang awam menyatakan ternampak kelibat ‘anak patung’ terapung di kawasan berdekatan Stesen LRT Titiwangsa.

Pada 27 Mei lalu pula seorang penuntut kolej swasta berusia awal 20-an nekad menyimpan mayat bayi lelaki cukup sifat dilahirkannya dalam almari di bilik sebuah rumah di Cheras di sini, selama dua hari.

Penuntut terbabit melahirkan bayinya sendirian dan bayi itu dipercayai mati sejurus dilahirkan sebelum menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang Jaya di sini, kira-kira jam 12 tengah hari, selepas berasa bersalah dengan tindakannya.

Penuntut itu hadir ke balai polis sambil mendukung mayat bayinya yang dibalut tuala. -hm





Kepala pecah dicampak pembunuh

ANJING pengesan digunakan untuk menjejaki individu yang bertanggungjawab mencampak seorang bayi hingga mati di sebuah pangsapuri di Sentul semalam. Gambar kecil Zakaria.



KUALA LUMPUR – Sepasukan anggota polis yang menjalankan siasatan mengenai satu kes pembunuhan kelu seketika apabila dilanda perasaan pilu sebaik melihat mayat seorang bayi lelaki yang ditemui dalam keadaan kepala pecah hingga menampakkan otaknya semalam.

Pembunuhan kejam itu berlaku apabila pelakunya dikatakan hendak mencampak bayi tersebut dari tempat tinggi terus ke dalam tong sampah yang berada di bawah.

Tetapi malang, balingannya tidak cukup kuat lalu tersasar sejauh tiga meter menyebabkan mangsa terhempas di atas jalan.

Bagaimanapun, polis masih belum dapat memastikan sama ada bayi itu masih hidup atau sudah mati ketika dicampak pelaku durjana tersebut.

Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan berkata, pihaknya bergegas ke lokasi kejadian sebaik menerima maklumat pada pukul 12 tengah malam.

Katanya, mayat bayi itu ditemui dibungkus dengan beg plastik di tempat letak kereta pangsapuri tersebut oleh seorang lelaki yang baru pulang dari tempat kerjanya.

“Pemeriksaan awal mendapati bayi yang masih bertali pusat dan cukup sifat itu mengalami kecederaan parah di kepala.

“Kita percaya ia berlaku selepas pelakunya dikatakan hendak mencampak bayi tersebut dari tempat tinggi ke dalam tong sampah di bawah namun ia terjatuh di kawasan letak kereta kira-kira tiga meter dari tong berkenaan,” katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam. -kosmo


p/s : kerana mlu manusia sanggup buang anak sndri.. dh pndai-pndai buat pndai2 la tnggung.. kalau xnak anak tu sekali pown bley kan bg pd org lain yang nk kan anak .. kadang-kadang manusia nie terlalu bijak smpaikan buat perkara bdoh terburu-buru yang org bdoh sndri xbuat.. 
Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome