rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, 29 July 2011

masalah di wad yang meyesakkan fikiran.. T.E.N.S.I.O.N !!

penat dgn kerja hari nie.. masa kat wad tadi dalam otak cuma fikir nk balek kampong je. hahah tp keadaan serabut sikit hari nie.. dan satu lagi yang membuatkan aku rasa macam menambahkan lagi rasa serabut ni.. memang cara aku belajar macam ni.. memang cara aku nak dapatkan ilmu macam ni.. so apa masalah dgn kau ni? nampak kurang ajar ke cara aku? kalau aku tak bercakap masa CI aku ajar, kalau aku diam je mcm tunggul kat situ sampai bila nk pandai? pastu bawa mulut ckp aku kurang ajar.. tahulah kau dah graduate jd nurse.. siap ckp "dlu akak belajar tak ada pun ckp macam korang ni. ktorang tunduk je masa CI tengah mengajar".. cara aku tetap cara aku.. kalau dah cara aku mcm nie jgn la nk banding2 kan cara aku dengan cara kau.. itupun jadi isu ke kau nie? CI aku pun tak ada ckp mcm ni kau pulak yang over pehal?tension betul.. terima je lah kan.. memang ini kerja aku.. berkerja kat tempat awam pasti akan ada permasalahan macam nie.. tp kadang2 walaupun kita dah graduate ke dah sampai master ke ape ke tak perlu lah tunjukkan yang kita berada di tempat teratas sedang kan kita semua bermula dari bawah..

Sunday, 24 July 2011

kucing aku dah tak ada.. rasa macam mimpi je..

HELL-O everyone.. dah lame x update blog.. buzy, buzy n buzy.. ada news terbaru tantang cik hana.. nk kongsi rasa sedih dgn u all..boleh kan?? actually cik hana dah kehilangan kucing kesayangan.. 18-19-2011, bujal, kucing kesayangan aku yang aku fikir dia akan jadi pengganti sincan, kucing kesayangan aku yg dulunya dah tak ada. Sekarang dia pun dah tak ada. Sifat bujal sama macam sincan. Bulu dia hitam putih tompok-tompok, aktif dia, semuanya sama. Bujal pandai. Bila aku tengah tidur dia pandai kejutkan aku dari tidur. Gigit-gigit tangan aku, kaki aku semata-mata sebab nk suruh bagi dia makan. Dia berak pun pandai cari toilet. Comel kan? Tp dia dah mati. Sedih rasanya. Dua hari sebelum bujal mati, telur, kucing baru aku tu pun mati. Dia ada sembelit. Terseksa hidup dia. Pemergian dia aku tak rasa sangat sebab dia masih baru lagi dengan aku. Kehidupankan? Semua yang hidup pasti akan kembali kepada penciptanya dan aku berharap aku akan berjumpa dgn bujal di sana nanti.. :'(

Sunday, 10 July 2011

pergi makan dgn family

seronoknya.. hahahha restoran terapung dekat teluk mas.. sotong goreng tepung mmg aq conquer sorang.. nyami2.. menu lain yang kitorang order nasi lemak, kangkung goreng belacan, kupang goreng cili, ikan 3 rasa, ikan sweet sour.. ikan ape tu mmg aku tak tahu la kan.. ah aku main tibai je.. hahha janji msuk mulut kenyang.. tp mmg best la.. aduhh xbley nk control klu ada menu mcm tu dpn mata.. walawe.. 

ha yang nie my favourite sayur..
kangkung goreng belacan... mmg sedap..
sotong goreng tepung
sedapkan.. 
ini ikan sweet sour..
nyami2..
ikan 3 rasa.. nampak sama mcm ikan seet sour
tp lauk nie lg menjilat jari dr sweet sour.. perghhh terbaik la..

kupang goreng sambal
nampak menyelerakan tp xminat sangat la dgn kupang..


mulanya nk pergi makan mee bandung tp tutup pulak so melencong la ke sini.. :)

Saturday, 9 July 2011

bila hidup berunsurkan hasad dengki

klu brcinta tu guna kan akal bkn gunakan hati semata..hidup klu beunsurkan dengki semata hidop kita  tak kan aman.. kerana mulut badan binasa.. kerana fitnah dan tuduhan tanpa bukti sahih akhirat menjadi tempat penghakiman bila seseorang itu xpernah puas dgn kehidupan yg ALLAH tetapkan utk kita sejak azali lg..ini bkn satu doa tp nie satu jaminan bila hati dah ditutupi dgn mata syaitan.. :)

Thursday, 7 July 2011

bermimpi tentang arwah atuk

smalm aq mimpi tentang atuk.. apa yg aq boleh buat hanya doakan kesejahteraan atuk di sana , sedekahkan a-Fatihah.. semoga mimpi smlm hanya mimpi semata.. AMIN..

Sunday, 3 July 2011

POETRY - rasa kosong tanpa kau dia dan derita

aku bersyukur berada di sini
menikmati indah ciptaan Illahi
sang angin bertiup nyaman
seakan aku dibuai mesra
hati gelisah seakan terubat
melihat mentari melabuhkan tirai
aku tetap lagi di sini
masih lagi di sini
meleraikan rasa gundah di hati
kubiarkan rasa kosong menghampiri
tanpa kau, dia dan derita


Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome