rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, 28 September 2011

aku perlu kau

aku bersuara, gelak tawa aku tak semestinya aku dah lupakan semua perbuatan kau. aku ada perasaan. tapi biarlah segalanya berjalan seperti biasa. aku tak mahu rasa marah ini berterusan cuma aku harap lepas ni tolong jangan ulang kesilapan yang sama. aku beri kau peluang dan aku juga ingin kan ruang untuk congak setiap liku2 yang kita jalani bersama. mungkin ada silap aku yang aku harus baiki dan aku perlukan kau untuk bantu aku perbaiki semuanya.

musim demam

sekarang nie musim demam ke ? aku sakit tekak, selsema. hubby aku pulak demam2. dia suruh aku pergi amik ubat dekat major. tapi aku just teman dia je. tak amik ubat pun. sebab kalau aku amik ubat aku makan ke ubat tu nanti. serupa tak payah amik je ubat tu. hmm hubby aku ckp aku degil. yeke?? heheh sikit tu adalah.. :)

aku perlukan waktu

salah aku ke? entahlah. aku tahu ada yang terluka tapi banyak lagi masalah yang aku kena fikir selain dari masalah ini. biar keadaan marah itu reda baru aku akan berhadapan dengan masalah tu. betul kata abang aku. subjek LELAKI lebih rumit dr subjek WANITA. LELAKI susah memahami WANITA begitulah sebaliknya. aku perlukan ruang dan waktu untuk aku congak balik hari-hari aku bersama dengan dia. dan aku perlu bagi dia peluang untuk dia hitung setiap perbuatan dia. kesalahan aku bukan untuk kau teguhkan lagi tembok keegoan kau. fahamilah aku.

Tuesday, 13 September 2011

tak boleh nk pendam lagi

itulah kalau hati dah tak boleh nak pendam lagi.. semua boleh keluar..meluahkan lebih baik dari memendam kan? :)

Monday, 12 September 2011

terasa

penat.. mungkin aku je yang rasa mcm tu.. aku cuba nak jaga hati kau tapi hati aku sendiri?? tak apa.. dah biasa makan hati.. aku terasa dengan kau tp kau buat2 tak faham.. ok la.. pas nie malas lagi nak amik twu.. damn !

Sunday, 11 September 2011

POETRY - Itulah Manusia Berpangkat BerhartaTerlalu Berbangga

Lumrah lidah suka berkata-kata
adakah itu menunjukkan kehebatan kita
walau sekalipun berkata dusta
menyakitkan hati rakan dengan nista
mereka pelbagai cerita
kerana prasangka dan sengketa
demi kerana penilaian membuta
untuk menjatuhkan sesama kita
menghancurkan bangsa kita

itulah orang kita
tak habis-habis nak bersengketa
bila bercakap sesedap rasa
tak pernah fikirkan apa orang lain rasa
berkata apa yang mereka suka
tanpa usul periksa
yang lemah menjadi mangsa
akibat fitnah dan cemburu buta
hidup tak pernah aman dari waham prasangka
lantaran asyik berburuk sangka
demi mencari perhatian setiap masa
dahagakan pujian gilakan kuasa
bila berkuasa amanah entah kemana
aduhaiiiiii...alahaiiii...

itulah manusia
berpangkat berharta terlalu berbangga
tidak ingat semuanya pinjaman sementara
akan ditarik bila-bila masa
sedarlah
insaflah
ingatlah
segalanya tak akan kemana-mana
bila cangkul dan tanah menjadi pemisahnya
ilmu
iman
amal
taqwa
hanya itu penyelamat diri
bila jasad telah kaku diperut bumi.



dari>>> sumber :)

POETRY - aku ingin bebas

Disini telah aku buangkan
segala kenangan silam
yang perit dan pedih
melingkari hati...
Biar ia tenggelam bersama
darah...nanah yang kian
membusuk..
bersarang sekian lama!
Aku ingin bebas...
aku ingin jadi aku...
Bukan kau...
Bukan dia...
Esok....pasti ada
sinar mentari Terang
untukku..



*thnx ps sbb buat kan puisi utk cik hana..ini blog ps >>> penulis senja.. korg singgah la ya kalau nk kenal siapa penulis senja nie.. :D

Thursday, 8 September 2011

fahamilah aku..


kadang2 kita tak perasan yg kita lukakan kan hati dia
kadang2 kita tak perasan sikap kita banyak mengguris perasaan dia
kadang2 kita tak sedar kata2 kita menjadi racun pada hatinya
kadang2 semua tu berlaku tanpa sedar..
kadang2 tanpa kita sedar dia selalu menangis kerana kita
kadang2 kita terlalu leka sampai dia memberontak dalam diam
kadang2 kita tak sedar perbuatan kita selalu menghampakan..
sekarang mengertikah kau apa adanya aku
bila jiwa aku sendiri berdetak tanpa henti
mungkin ya aku tidak tahu menilai erti cinta
tapi bukan aku yang meminta untuk begini..
fahamilah aku dengan diri aku yang saat ini buntu
ini cara aku dan kau membalasnya dengan cara yang sama
tapi apa penyudahnya kalau masing2 membina tembok keegoan
fahamilah aku..
p/s : makan hati =='

Tuesday, 6 September 2011

semalam dia beraya di rumah sy :)

hepi nye dpt jumpa buah hati.. hahha .. terubat rindu.. hmm kesian la kt kwn dy si ehsan tu satu ayer molek dy cari uma aku..lepas nie jgn serik nk dtg uma lagi ea.. huhu aku sakit2.. dy kata demam rindu kot.. hahha mungkin la kan demam rindu.. hurmm i miss u so much hubby.. xpe lagi bape hri je nk balik kolej.. awk tgu org ea.. :))

Saturday, 3 September 2011

kuasa cinta

cinta
mampu membuai mimpi
mampu mengalunkan rasa syahdu
mampu menghanyutkan dan terus terleka
namun cinta walau diluka
tidak ada penawarnya
kerna cinta suci tidak ada yang tegar mengkhianati
melainkan cinta dusta..

*dah lama tak berpuisi.. so rasa lain pulak.. :))

Friday, 2 September 2011

beraya di seremban

dah lama betul tak naik seremban rumah pak ngah, mak ngah.. aduhaiii.. sempatlah td membuai mimpi dalam van sepanjang pulang ke melaka.. hmm kat sana xde yg berubah cuma sepupu aku je yg dah besar panjang..huhu yg tak berubah cuma abg sedara aku laa.. suka nau kacau2 aku.. apa dia ingat aku kanak2 ag ke mcm dlu2?? hahhah aku tak kisah pown laa..aku anggap itu sbg gurau adik beradik..dan kat sana aku amik pengalaman mcm mne kakak sedara aku berdepan dengan bf dia sekeluarga.. wahhh romantiknya.. hahhaha mesti saat itu kak win berdebar.. mak ngah pulak yg nervous.. aku nampak tu.. huhu harap2 diorang menjadi lah.. amin..hmm dan keje aku dgn abg aku tak habis2 bergambar.. snap sana snap sini.. huhu

haa tengok nie. poyo tak abg aku..hehhe
ingat cute ke?? hahha

yg nie sebelum pergi.. mcm terpaksa
je aku senyum tu.. hahha 

Thursday, 1 September 2011

beraya.. singgah kubur atukk..

ok.. hari nie xde keje nk buat.. so pergi beraya ngn family aku.. mula2 p uma nenek aku kt pengkalan mnyak.. pastu ronda2..lepas dh ronda2 aku singgah kubur atuk japp.. hmm rindu yg amat..aku cuma mampu sedekahkan al-fatihah je bt arwah atuk.. hmm aku tak naik keta ngn family aku.. aku merempit ngn my bro. hahah paling dahsyat r td ada polis nasib baik adik aku dh rodger awl2.. huhu thts all.. :)

buang tebiat.. 
sempat lak tu haa..klu jatuh fon putih mata woii.. huhu
Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome