rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, 28 June 2012

that's the way how i release my miss to you T_T

when I miss, I re-read old conversation and smile. when I miss, I saw pictures of you and smile. when I need someone, I hug your sweater tightly. when I feel alone, I hear the songs you give to me. that's the way how I release my miss to you

i miss you. only u know the smile on my face was only fake.
only u know what i need is u. only u. :')

the first song u give to me 

#can you accompany me tonight? I feel lonely. I need you. if u need me too, im here for you. menanti menanti dan terus menanti sehingga munculnya pelangi. :')

mampukah aku? masih adakah ruang untuk menggapai bahagia? T_T

bukan aku mengharap hujan akan berhenti. cukup sekadar pelangi hadir dalam hati ini walaupun sesaat. bukan aku mengharap sang bintang akan menerangi. cukup sekadar bulan dtg mengisi kekosongan malam. sampai bila harus menahan rasa. boleh tak aku nak mulakan semuanya dari awal? tapi mcm mana. perempuan mcm aku nie terlalu banyak khilaf. terlalu banyak sehingga aku rasa aku tak layak utk sesiapa termasuk kau.

mampukah aku? masih adakah episod cinta dalam hidup ini yg epilognya "hepi ending" ?? tak lama lagi nak LJM. aku nak berjaya sama2 dgn kau. di mana aku wish kat kau sbb kau berjaya buktikan pada ibu dan ayah kau yg kau mampu lakukan. di mana kau dgn aku memerlukan antara satu sama lain utk meraikan kegembiraan sama2.  kau nak berubah. aku nak berubah. cuma jln yg kita ambil selalu tak kena pd situasi. masih adakah ruang dalam hati kau utk perempuan seperti aku? masih adakah peluang untuk diri ini mencipta bahagia sendiri?

cinta, seandainya kau baca titipan ini, bukanlah aku mengharapkan simpati. yg aku harapkan cuma kita mulakan kisah cerita kita dari awal. boleh tak kau tunaikan permintaan itu? aku takut permintaan itu permintaan yg terakhir. aku akan lupakan kisah pahit yg pernah terukir dalam hidup ini walaupun hakikatnya aku tak mampu. sebab tu aku berharap kaulah lelaki itu. menjadi peneman utk aku melupakan meskipun pahit.

kekasih, sepanjang perhubungan kita banyak sgt manis dr pahit. tp kenapa manis itu hanya sementara. skrg aku faham. klu bkn kerana pahit itu, pasti kita tak akan mendapat kekuatan kita balik utk kita bangkit. aku berharap kaulah lelaki yg terakhir yg akan sentuh hati ini. selepas kau tiada lagi yg lain meskipun saat itu aku bukan dgn kau lagi. cinta ini utk kau. dan aku berharap sehingga ke jannatul firdaus. salam rindu utkmu, cinta. T_T

Wednesday, 27 June 2012

jangan dikesalkan.

semakin jauh melangkah. semakin hebat cabaran. jangan pernah menyesal dengan jalan yang diambil. jangan pernah merasa alangkah indah andai dapat diundurkan masa. kerana masa hadapan sedang menjanjikan kebahagiaan yang hakiki. kerana setiap onak dan duri itu, kita belajar bangkit utk berdepan dengan kenyataan walaupun pahit

Tuesday, 26 June 2012

mungkinkah. beri aku satu jawapan pasti.

sesuatu yg aneh bersarang di hati. semakin jauh jauh jauh dan jauh dari realiti kehidupan yg sebenar. semakin kosong kosong kosong dan kosong. hambar rasa hati. hambar hambar dan hambar. kenapa? boleh tak bg aku satu jawapan yg pasti? dan aku terus dibelenggu kekeliruan. aduhh. mungkinkah aku akan terus begini dgn cara aku. cara aku yg seolah hidup tanpa hati dan perasaan. seolah-olah hati aku mati. mungkinkah aku sememangnya tiada rasa. bg aku jawapan kerana aku tidak sanggup berdepan dengan kenyataan yg menyakitkan. i hate this feeling ! :/

POETRY- seribu kali maaf. :)

assalamualaikum korang2 semua. dah lama sgt tak berpuisi. how i miss that. here for u guys. :)

Seribu kali maaf
Bukan aku tidak sudi menjenguk hatimu
Membuka pintu hati aku untuk kau
Memberi kunci hatiku padamu untuk kau simpan
Tapi aku tidak sanggup merasa sakit sekali lagi

Sekali lagi maaf
Cinta rindu yang terucap di bibir itu nista
Berkali aku ucap tapi hati aku masih belum bersedia
Dan terima kasih menerima aku apa adanya
Walaupun hakikatnya kau tahu hati aku seperti apa
Walaupun kau tahu aku masih meragukan kau

Dan sehingga kini
Jiwa aku kosong semakin kosong
Rasa tawar semakin hambar
Apa yang aku rasa semakin keliru
Keliru dengan perasaan sendiri

Jangan lepaskan genggaman aku
Kerana hanya kau yang mampu
Yang mampu membuka gerbang baru dalam hidup aku
Yang mampu melebarkan senyuman dalam laman hati
Setelah kisah silam itu meninggalkan onar yang perih

Monday, 25 June 2012

DK 2 /10 in memorise. hang out before leave :')

hye beb. hari ini baru aku rasa kebebasan yg sbnr. keluar smpai mlm dgn housemate2 aku. hmm dulu berempat. skrg berdua je tinggal. cik ayu dengan cik mun dah merantau kat nogori org dah. cik ayu dah sem 2 dkt sg buluh, cik mun pulak dkt kelantan baru dpt kkm nie ha. dah tak ada kawan nak bawak gosip lg. tapi hari ini rasa mcm enjoy gle. dgn perangai nganjeng masing2 tak pernah berubah dari dlu sampai skrg.

cik ayu. see?? dia sgt berbeza dlu dan skrg.
dia dah kurus. so jeles. haha

cik adha. amboi muncung sedepa naa. ^^

sweetnya kan? dia nie je satu2 yg boleh bergosip dgn aku dr A to Z.
cik mun nie tak lama lg jadi org kelantan.
jgn kau balek ckp kelantan. mmg kena pelangkung ngan mak kau
dengan aku2 sekali pelangkung kau. :D

cik adha, cik ayu, cik mun. dorg nie ada satu perangai
yg pelik. kaki nganjeng smpai bt org tersenyum sorang2. hahahhaha 

gmbr2 yg gelap mintak cahaya nie diambil dkt
kampung portugis. :)

kami berempat kawan yg gler2. kalau dah gelak sama2
tak pandang kiri kanan. lantak la apa yg dorg nak fikir.
ktorg kaki nganjeng no 1 tw. :D

dan ini aku. tetap simple simple dan simple.
macam yg DIA ckp.
"simple life is better". :')

nursing DK 2/10 tetap dalam ingatan. :')

lepas nie DK 2/10 dah tak sama mcm dlu. lepas sorang2 pergi. serius hampa + terkilan + sedih weyh. walaupun jumlah makin berkurang tapi ktorang tetap group yg paling besar yg bila ktorang bersatu mampu gegarkan pnduduk KUIM tu. bukan sbb ramai tp sbb semangat ktorang. i love them too much. :')

#dan korang cik ayu, cik mun, fara, alyn, kak jid, ejah, manja, dee, azie, dan cpe lg erk? dah tak ingat dah. huhu gud luck ok korang2 bekas student group DK 2 /10 nie. insyALLAH jmpe akan dtg nt tw. dan arai. sumpah aku rindu kau. semoga kau tenang kat sana ea beb. doa aku mengiringimu sahabat. :'(

i miss the moment ♥

time nie sem 2. belum couple lg time nie.
tp time nie la tengah hangat dgn plan cintan olok2. haha

cinta coklat. pose sebijik je muka masing2 kan. haha :D

haa tu dia. berbaju purple. :p

haa yg ini kelas time hari jumaat. baju purple.
sepadan tak ?? :P

haha romantik tak? berbunga bagai. time nie
keluar dgn housemate dgn pantai apa entah aku tak tahu.
tapi masa nie baru balek dari mandi gunung.

 
aku rindu budak nie. gmbr nie di send ke aku
sbb nak lepas rndu punya pasal.
yela mana taknya. dia ada kat segamat 2 weeks
sbb praktikal time. haha

haa twu tak dgn aku berjubah nie aku kat mana?
aku dekat PD ler. aku berjubah sbb dr KUIM. haha
serius aku rndu gler dgn time2 nie. sebab dekat sini la
aku dengan dia masing2 mengukir janji. :')

tapi semua tu berlalu dengan pantas. penat aku kejar, mencari2 mana perginya mentari. rupanya ALLAH nak bg aku hujan supaya aku belajar bangkit dari pengalaman. cinta, andai aku tahu ini yg akan terjadi. tak kan aku mntak kau berlaku jujur. andai ini yg terjadi, pasti kau juga turut menyesal kenapa semua ini tidak berlaku sebelum kita sama2 berjanji kat PD dlu. cinta, andai kau baca nukilan ini, aku sedang dalam keadaan keliru. maafkanlah kerana aku tidak ada di saat kau perlu. andai aku tidak menghubungi kau, bukanlah aku sedang melupakan kau, bukanlah aku sengaja tidak mempedulikan tapi aku sedang cuba memperbaiki kekurangan diri, aku sedang memulihkan hati aku sendiri.

cinta, twu tak kenapa aku kata aku percaya pada cinta? sebab ALLAH yg beri kita rasa. walaupown aku pernah gagal dalam bercinta dulu, tapi aku bangkit utk terus percaya bila kau hadir dalam hidup aku. maafkanlah andai aku tak menjadi yg terbaik sepanjang 10 bulan 1 mgu 2 hari nie. kau lelaki terhebat yg pernah aku jumpa. sebab kau tahan dengan perangai perempuan ini. kau mungkin bukan yg pertama tp insyALLAH kaulah yg terakhir. itu harapan aku sejak kau berjaya hadirkan rasa cinta dalam hati aku walaupun kau tahu saat itu hati aku masih ragu2 dengan kau.

#percaya atau tak tapi semakin aku cuba membenci semakin kuat perasaan rindu. kau kata aku hidup penuh dendam. bukan, tapi aku sedang melatih diri menahan rasa amarah. cuma aku keseorangan tanpa dorongan. mngkin sebab tu aku tak mampu walaupun aku sedang cuba yg terbaik. 50 day left. aku rindu dengan kau. aku terlalu perlukan sebagai pelengkap pada kekurangan diri. maafkanlah kerana aku bukan kekasih yg sempurna utk kau. aku hargai setiap kemanisan cinta ini walaupun manis yg cuma sementara. salam kasih, cinta. T_T

♥ sooner or later, u will know my heart only for u. only u know the smile was only fake ♥

Saturday, 23 June 2012

jaga hati dari berpaling. insyALLAH pasti ada jalan. :')

wahai hati. jangan jangan jangan berpaling. biarlah dia nak buat apa pown. yg pnting jaga hati. kerana kau memainkan peranan dan tanggungjawab. belajarlah erti tanggungjawab pada perasaan org lain. biarlah. nanti dia akan senyap jugak. biar diperli. aku dah biasa harungi sejak dulu lagi. sabar wahai hati. sekejap je. bila dia dah lelah, dia akan mengalah. keputusan kat tangan kau cik hana. buatlah pilihan terbaik. insyALLAH pasti ada jalan.  :')

tersenyum sendiri memikirkanmu. :')

ya. aku tersenyum sndiri bila memikirkan kau. memikirkan gelagat kau. bila aku marah, aku teringat setiap kata2 kau pada aku, setiap kebaikan kau pada aku. terus aku tak jadi marah. bila aku rindu, aku baca balik msj2 lama. aku tngok gmbar2 kau. terus aku teringat kenangan kita masa kat PD. terus aku tersenyum sendiri. ya ALLAH. rindunya pada dia. tapi kenapa aku rasa berlainan sejak akhir2 nie? kenapa aku rasa sesuatu yg ganjil? aku teringat. dulu kau tidak pernah jenuh mengambil hati aku di saat aku tidak kenal erti cinta. kau tidak pernah jemu memberi rasa dan kebahagiaan dalam hati ini walaupun tika itu kau tahu aku tiada rasa. aku cinta aku rindu aku perlu. jgn hilangkan kepercayaan cinta kita kerana aku takut aku berpaling dan tidak menoleh lagi. tinggal 53 hari saja lagi. aku pegang pada janji. maaf kerana rasa ini aku tak mampu tahan. salam kasih, cinta. T_T

our first song ♥ moment ♥ :')


nie lagu pertama yang kau hantar kat aku. luahan hati. masa tu
dalam tempoh kau nak usha aku kan? :')


nie lagu pertama yg aku hantar kat kau. tanpamu. time nie
bulan puasa dh nak raya. merinduimu T_T

serius i miss that moment. sifat kau bila kau ada dgn aku. aku rindu. kau bukan yg pertama tapi terkadang aku berharap kau lah yg terakhir. aku mencari kehendak hati agar kita tidak saling menyesal memliki. aku pegang pada janji2 kita. setiap detik aku bernafas aku tidak pernah berhenti memikirkanmu. wahai pencuri hati, aku merinduimu, menyintaimu, memerlukanmu sebagai pelengkap pada yg kurang dalam hidup ini. aku sgt2 memerlukan. :(

Monday, 11 June 2012

Gambar-Gambar Barang-Barang Rasulullah SAW

 

Bila kita berjauh jarak dengan yang terkasih Muhammad Rasulullah yang berbentang waktu 1.400 tahun… bila kita belum pernah melihat wajah sucinya, sementara kita menyebut namanya setiap hari, kita menghantarkan salam kepadanya setiap hari melalui solat, selawat-selawat dan do’a-do’a yang kita lantunkan, kita memohon syafa’atnya untuk keselamatan kita di akhirat dari pedihnya azab neraka, tidakkah foto-foto berikut ini mengobati kerinduan kita yang sangat dalam kepada yang Tercinta Nabi Agung, Kekasih Allah dan pribadi mulia panutan alam??

Titik air mataku begitu melihat langsung baju beliau yang bersahaja dan sudah robek, sandal beliau. Allahu Akbar … serasa dekat denganmu ya Rasulullah … Andai aku bisa melihat wajahmu, rontok segala persendianku, tak tahan dengan kenikmatan memandang kemuliaan wajahmu… Allahumma shalli ‘ala sayyidina Muhammad ….

(Foto-foto ini kebanyakan adalah koleksi yang tersimpan dari berbagai tempat di beberapa negara: Museum Topkapy di Istambul Turki, Yordania, Irak dan negara-negara Timur Tengah lainnya. Selamat merasakan kelezatan menatap peninggalan-peninggalan ini. Semoga kerinduan kita semakin memuncak kepada Nabi Agung, kekasih Allah …)


Allahumma shalli ‘ala sayyidina wa maulana Muhammad Shallallahu ‘Alaihi Wassallam …
 


The Blessed Shirt of Prophet Muhammad SAW (Ya Allah … betapa sederhananya baju pemimpin dunia yang suci nan agung ..!!)
The Blessed Shirt of Prophet Muhammad SAW (Bagian dari baju gamis Nabi SAW )

Jubah Nabi Muhammad, Rasulullah SAW

The Blessed Seal of Rasulullah SAW (Cap mohor surat Nabi SAW)

Tapak kaki Rasulullah SAW

Dua helai rambut Rasulullah SAW

Peninggalan gigi dan rambut Nabi

Antara pedang-pedang yang pernah dimiliki Nabi

Gagang Pedang “Hatf” Nabi SAW tampak lebih jelas

Busur Panah Nabi SAW

Baju dan barang-barang Rasulullah SAW

Antara sandal peninggalan Rasulullah SAW tercinta



Friday, 8 June 2012

di mana penghujung jalan cerita

penantian sebuah jawapan. lama dan aku lelah. penat penat dan penat. sampai bila aku tak tahu di mana penghujung jalan cerita. saat ini aku merindui dan aku memerlukan kau. bukan aku ego. tapi hati aku teramat sakit memendam rasa. setiap kali aku terfikir, hati aku sebak otak aku benak jiwa aku memberontak. berhentilah dari menyeksa, belajarlah bertanggungjawab dengan perasaan. dan aku sedang cuba melupakan benda yang menyakitkan tu. tapi kenapa setiap kali aku cuba melupakan, ada je benda tak kena. kau fren ngan dia balik. banyak sangat dugaan sampai aku tak mampu melupakan semua itu. kau tak akan faham. kau tak akan faham. im sick for all of this.  :(

Sunday, 3 June 2012

bagi peluang pada org lain nak bela diri sendiri boleh? T_T


semak betullah bila kita cuba bercakap tapi org lain potong apa yang kita nak cakap. kalau sekali tak apa. ini banyak kali sampai aku pown terkeluar perkataan yang tak sepatutnya. tapi bukan aku tujukan kat kau. dan memang seperti biasa kau tak pernah bagi aku peluang untuk aku bela diri aku sendiri. kau nak aku fikir pasal perasaan kau. dah tu kau pernah fikir pasal perasaan aku? kecik hati ngan kau pown tak habis lagi. aku bukan nak tunjuk ego aku. nak salah kan sesiapa bagai. aku pown tak suka nak tundingkan jari pada sesiapa. 

#sorry tak ada niat nak keluarkan perkataan yang tak sepatutnya. tapi fikirlah. dah aku tak suka. paham2 la. T_T

utusan hati untuk dia. :')

      Assalamualaikum sayang. malam ini aku rasa sunyi. kau tahu kenapa aku tak nak balik kolej esok? bukan aku tak nak jumpa kau tapi aku tak nak jumpa someone yang aku tak suka dalam kelas tu. kau still tak faham2 lagi kan? dan kau desak2 aku beritahu kau apa yg terbuku dalam hati aku nie tadi. kau ingat senang nak luahkan mcm makan gula2 ke? aku perlukan kekuatan. kekuatan untuk aku berhadapan dengan situasi. situasi di mana aku harus berterus-terang. berterus-terang tu perkara yang paling susah kan? mcm mana kau berterus-terang dengan aku dulu pasal "masalah besar" kita. tapi kau berterus-terang dengan cara yang tak sepatutnya. kau tahu tak aku masih tak boleh lupa perkara yang menyakitkan tu. aku cuma nak kau tahu. i'm not strong enough to face it alone sebab sebelum ini aku pernah lalui dan kau sendiri tahu kan? sebab tu aku nak kau sentiasa ada supaya aku dapat lupakan tapi apa yang berlaku tak seperti yang aku harapkan. aku nak sangat luahkan apa yang terbuku dalam hati aku nie tapi aku tak boleh sebab aku tak nak dituduh sebagai pengungkit.

      Tapi aku berterima kasih pada ALLAH sbb Dia hadirkan kau dalam hidup aku sebagai seorang sahabat, sebagai lelaki yg aku sayang. kau beri aku bahagia dengan perangai gila2 kau, kau ceriakan aku setiap kali aku sedih, kau ada setiap kali aku perlukan kau walaupun masa tu kau jauh. kau tahu kenapa bagi aku kita serasi tapi tak sefahaman? sebab sebelum kita jumpa, kisah hidup kau sama mcm aku. kau pown pernah ckp mcm tu kat aku kan. sebab tu bagi aku kita serasi walaupun kadang-kadang kita tak sefahaman. tapi aku tak kisah pown sebab bagi aku "serasi tapi tiada persefahaman dan dari ketidaksefahaman itulah kita belajar untuk menghargai dan di situ cinta akan saling melengkapkan".

      Kau lelaki yang terima aku seadanya, yang melengkapkan apa yang kurang dalam diri aku. sungguh, belum pernah ada lelaki yang mampu buat aku bahagia sama mcm kau. kau tahu tak kenapa aku kekalkan sifat "ngada-ngada" aku walaupun sebelum kita couple perangai aku kasar? firstly, aku takut bila aku still dengan perangai kasar aku, aku tak dapat beza kau kawan atau BF aku. secondly, kau sendiri boleh rasa kenapa aku mcm nie. dan aku tak nak terus dengan perangai kasar aku sama jugak macam kau. cuma aku harap kau yang mampu ubah perangai aku, kau lelaki yang aku cari selama ini. itu yang aku harap.

      Cinta, aku rindu. aku tak pernah tipu dengan perasaan aku sendiri. ya aku rindu saat masa kita dekat PD dulu. janji2 kau pada aku. ada orang kata janji boleh dimungkiri. tapi sumpah kau pada aku? jangan pernah lupa apa yang pernah kau ungkap pada aku dulu masa dekat PD, masa kita punya "big prob" dulu. sebab tu aku tak nak kau bersumpah atas rasa bersalah pada aku sebab aku takut kau tak mampu nak tunaikan. aku pown pernah janji sesuatu dengan kau kan? tapi aku tak akan mungkiri sebab aku berpegang pada janji. dan kau perlu tahu sesuatu yang aku tak pernah sesal dengan apa yang aku sedang lalui dengan kau sekarang sebab masa hadapan sedang menanti kita. itu yang patut kita kejar. :')

memang jodoh itu rahsia ALLAH. andai sudah tertulis di Luh Makhfuz yang aku bukan wanita yang akan mendampingi kau di Syurga nanti, berjanji dengan aku sesuatu. carilah perempuan yang mampu bahagiakan kau di setiap deru nafas kau.


#ya ALLAH, seandainya lelaki yang bernama kekasih itu sedang membaca nota tangan ini, sampaikan salam rindu dan salam kasih padanya agar dia mengerti hati aku tulus. dan aku berharap aku mampu jadi hawa setabah Sumayyah utk onak dan duri yang bakal aku lalui untuk esok hari. terima kasih ALLAH atas kehidupan ini. :')
Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome