rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, 28 September 2012

makan hati keras hati pencuri hati pembunuh hati (!)

keras hati dengan makan hati dua perkara yang berbeza. pencuri hati dengan pembunuh hati dua perkara yang berbeza.pada kau si pembunuh hati, jangan jadi mcm biskut. kejap datang kejap hilang. perkara pertama yang aku nak tanya bukan kenapa kau buat aku mcm nie. bukan itu. tapi aku nak tanya kau rindu aku tak? tapi lidah aku kelu. yela aku siapa je bagi kau nak tanya soalan2 macam tu. dah tak sama macam dulu. kau dah berubah aku apatah lagi. sakit bila kau biarkan aku seorang diri congak silap aku apa. kau biarkan aku sorang diri gali balik apa yang paling berharga dalam diri aku yg dah pown hilang. salah aku ke bila semua nie jadi? salah aku ke bila munculnya dingin dalam hati? salah aku? aku tak salah kan kau. aku tak salahkan takdir. aku dah mula nak beritahu kawan2 kita tentang kita. biar dorang tahu kisah kita dah berakhir. aku bosan hidup dengan pura2. senyuman yang terukir semuanya palsu. aku pasti kau cari aku tapi itu cuma sekejap je. lepas tu hilang balik. dan macam biasa aku sorang2 gali semuanya tanpa kau. hebat kan aku? aku sedang berseronok dengan permainan kau. wish me luck. (!)



Thursday, 27 September 2012

celebrate overnite :)



birthday girl. :)

thnx sayang utk kek tu. love u cik adha. :)

my roommate. hang out for ladies only. ^^

dah lama cari novel nie. yeahh at last :D

ini budak tak tahu nama dia. tapi mula2
dia yg ajar aku main gitar. hehhee


yg nie nama dia supi. kawan baru mungkin.
dia ajar main gitar, keyboard n dia yg nynyi kan
aku lagu birthday. thnx supi. :)

Thursday, 20 September 2012

malam ini

orang kata semakin kita mengingati tarikh lahir kita, semakin kita hampir dengan kematian kan? malam ini tak  sama mcm malam kelmarin. tak sama. aku rindu kau. tapi kau bahagia tanpa aku. malam ini. siapa je yag aku harapkan selain dari kau? mimpi je aku.

Tuesday, 18 September 2012

POETRY - seperti atas angin~~

aku bertanya pada hati yang beku
semakin lama aku pendam
semakin sukar untuk aku bernafas
penat, lelah mencari apa yang kurang dalam diri
penat melakonkan watak atas pentas yang kau cipta

aku seperti atas angin
tertanya-tanya siapa aku
ternanti-nanti apa permainan kau yang seterusnya
aku boleh nampak bahagia kau kini
hilang jejak aku tapi kau tetap teruskan langkah

#aku penat nak jawab soalan orang. dorang fikir semua tentang kau aku tahu. aku pretend mcm semuanya ok. tapi hakikatnya apa? memang banyak benda yang aku pendam. kalau boleh malam nie aku nak beritahu semua tu pada kau. tapi aku tak nak kacau kau sebab kau sibuk dengan mcm2 kat KL tu kan. see? orang tanya aku kau buat apa pergi sana? aku nak jawab apa? pandai kan lakonan aku untuk tutup mata dorang, mulut dorang dan pretend kita sebenarnya ok. ucapkan tahniah pada aku sebab aku berjaya lakonkan watak aku atas pentas dunia yang kau cipta dengan berjaya. assalamualaikum.

Monday, 17 September 2012

warkah untuk kekasih. :)

assalamualaikum sayang. ada sesuatu yang aku perlu beritahu kau. soal hati. hati yang beku sejak beberapa detik yang berlalu. betapa aku rindu tapi yang hanya mampu aku lakukan adalah mengingatimu dalam setiap doaku. itu bukti betapa aku merindui kau. sedar atau tak. aku seperti atas angin. jika kau fahami apa yang aku cuba sampai kan, kau sendiri akan mengerti. kekasih hati. ya. itu status yang kau beri ketika kita lupa tentang siapa kita atas muka bumi nie. sekarang bila kita dah sedar dari sedative yang mewujudkan fantasi dan mimpi, masing2 seperti lupa apa yang kita ucapkan ketika kita lalai dalam mengikut rentak hati. bisikan cinta seperti pergi di bawa angin lalu. aku perlukan kau untuk aku gali balik apa yang hilang dalam hati. ini permainan dunia. bukan rentak takdir. tapi bila aku fikir aku perlukan kau tapi siapa aku? hilang dalam ramai. aku gagal pertahankan benda yang paling aku sayang hanya kerana permainan dunia. kerana aku sedar siapa aku, aku perlahan2 pergi. dengan perlahan-lahan sehingga kau sendiri tak akan sedar dengan pemergianku. kau. hadirlah di sini hanya untuk beberapa detik. agar aku dapat kekuatan aku semula.

#warkah ini daripada kaum hawa yang terlalu merindui kekasih hatinya. disampaikan melalui blog ini supaya perasaan hatinya tenang walaupown sekejap. bila kau baca nota hati nie, mungkin dia tiada lagi dalam dunia kau. mungkin itu yang kau mahukan. assalamualaikum. :)

Saturday, 1 September 2012

bahagia :')

aku bahagia dengan kehidupan aku ya ALLAH. terima kasih yang tak terhingga. kekalkanlah rasa ini. :')

bahagianya. berangan nak kawen. haha
tapi lambat lagi. tak pe. aku sanggup tunggu. :)

aku tak mintak yang sempurna
tapi cukuplah dia yang sempurnakan kehidupan aku
sempurnakan hati aku
dengan kekurangan yang dia ada :')

cehh candid. konon2 merajuklah
bila i msj dgn org lain. haha :P

bajet kan? aku jatuh cinta pada dia.
dan kerana ALLAH aku ingin dia menjadi yg halal.
insyALLAH. :')

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome