rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, 25 October 2012

hey 'orang2 bandar' jangan jadi kolot.

assalamualaikum w.b.t

ragam manusia kan? sepatutnya orang belajar tinggi2, ilmu tu patut dimanfaatkan. tapi ni lain pulak jadi. fikiran terlalu kolot sampai keluarga dianggap musuh. pernah lalui mcm nie? manusia2. ingin dihormati tapi tak tahu belajar menghormati yang lebih tua. mcm mana yang muda nak menghormati? aku ada ibu aku ada ayah. aku ada abang aku ada adik2. aku tak suka ada orang lain cuba nak 'cucuk' family aku jadi mcm "dorang2" tu semua. bersihkan minda, bersihkan hati. sebab ada orang lain yang sedang melihat tingkah laku kita kat dunia nie dari dunia 'sana'. iye. atuk. sedang melihat apa yang tak sepatutnya dilihat. hey korang orang2 bandar, akal jangan letak dekat tapak kaki sampai lupa asal usul.

#kau sedang blogwalking dekat sini? kau terasa? memang sengaja nak tunjuk. puihh !

No comments:

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome