rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, 23 December 2012

akal dan hati yang mana harus aku turutkan?

assalamualaikum w.b.t

ALHAMDULILLAH masih bernafas sehingga ke hari nie. tapi fikiran masih celaru lagi. macam mana nie? aku dah agak dah. jumpa je mak2 sedara aku tanya pasal kahwin. YA ALLAH so mess ! yang pakcik aku tanya pasal CGPA aku. yang makcik2 aku nie sibuk tanya aku bila nak kahwin. sibuk nak cari kan aku calon. sibuk tanya bila bakal menantu nak datang rumah. menantu apanya. hantu. mana datang la makcik2 kesayanganku semua. aduhai.

mak busu pulak tanya pasal kau capital K. aku sendiri tak tahu nak jawab apa. sakit woo. nak jawab yang aku tunggu kau. aku sendiri tak tahu kau tunggu aku ke tak. aku sendiri tak tahu dalam hati kau tu masih ada aku lagi ke tak. aku sendiri tak tahu kau nak tak dengan perempuan macam aku nie. aku tak tahu nak jawab apa. itulah masalahnya. tapi semua dah sibuk suruh aku kahwin awal. kononnya cucu perempuan sulung blah ibulah katakan. ada lagi sebenarnya cucu perempuan atas aku tapi entahlah. something wrong somewhere here. dushhh -___-

nak je aku jumpa kau. tanya semua nie. tapi akal kata jangan. sebab hati ini masih sakit. akal kata benci tapi hati kata sayang. jadi yang mana harus aku turutkan? akal yang mengawal atau hati yang berkata? ALLAH bantu aku dalam selesaikan masalah hati ini. macam2 yang nak aku ceritakan pada kau tapi segala-galanya menghalang dari mulut berbicara. sebab akal dan hati berkata aku ingin menikahinya. ALLAH bantu aku. :'(

#aku tak sedar aku dah 20 tahun. tapi bagi mereka 20 tahun itu dah cukup matang untuk berbicara tentang kahwin. ibu, tunggu asha umur 25 ea. kalau lelaki yang asha tunggu ini tak datang jugak jumpa ibu dan ayah dengan janji2 dia , ibu carikanlah sesiapa asalkan semua bahagia walaupun asha terluka. korang macam mana nie? idea plez. :'(


No comments:

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome