rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, 21 December 2012

perkahwinan bukan permainan.

assalamualaikum w.b.t

kalau nak diceritakan tentang kahwin? aku tak mahir sangat. belum ada pengalaman. biasalah. budak lagi kot. 20 tahun baru tw. hahha budak ke namanya tu?  bajet muda je kan aku nie. aduhai ibu aku yg sorang nie. buatkan aku dalam dilema pulak. tiba2 je tanya aku bila nak kahwin. sebab dah ada orang usha2 katanya. hmm sebab aku harapan. abg kan ada. "dia lelaki." itu je lah alasan ibu aku.

aku cakap nak rasa duit sendiri dulu. kahwin lambat pown tak apa. "asha nak kahwin umo 27." terkejut mak aku. dah tua dah time tu. kawan aku cakap itu dia pnggil sbg andartu puihh ! sebenarnya 27 tu bg aku memang dah tua. aku target mula2 23. tp siapa nak kahwin dengan aku kalau muda2 sangat mcm tu kan? haa umo 25 la. ok tak?? alasan tu semua sebab aku sedang menanti sesuatu yg tak pasti. 

haisyy. aku puas congak waktu. waktu aku habis belajar. waktu dia habis belajar. tapi kalau aku je yang mencongak sedangkan dia huha huha kat sana belum cukup meyakinkan aku tentang "janji dengan aku kita sambung balik lepas masing2 dah ada kerjaya."

mula2 aku dah yakin dah tentang janji dia, kata2 maaf dari dia. tapi bila peluang aku beri aku sakit sekali lagi. dia tak menunjukkan bukti yang boleh meyakinkan aku. i've seen the picture. puas la aku tepis perasaan negative, fikiran yang merosakkan hati aku. itu hnya BFF dia. tapi aku perempuan biasa. tak lari dari perasaan cemburu. dan puaslah jugak aku jaga batas aku dengan lelaki lain. dah lama sangat aku ikut rentak dia sebab nak jaga hati dia.

dengan s*** aku tak contact. aku tukar no dulu tu pown aku tak bg tahu sesiapa kawan2 lelaki aku kecuali budak kelas. chat dari lelaki pown aku tak reply. even hari nie kawan lelaki yang dah lama tak contact dengan aku mintak no pown aku tak bagi. aku fikir. kenapa aku masih fikirkan dia sedangkan dia?? aku jaga mulut aku sebab tak nak dia terluka. apa lagi yang dia tak nampak? sampailah aku rasa give up. cuma sekarang, maaf yang amat. kata2 kasar yang keluar dr mulut aku nie pown sebab aku tak nak jadi bodoh diam dengan setiap kata2 kau dan bila dihina dengan perbuatan. itu tandanya aku dah kalah. aku mengalah.

aku nampak komen tu. aku nampak. ya ALLAH. kuatkan aku. "harap korang kekal ea." "sesuai sangat". akhirnya hana. kau kalah. kalah dengan perasaan sendiri. setelah bertahun kau gagal. tp bila dia hadir kau gagal lagi. ini takdir atau permainan dunia? aku tak pernah salahkan takdir. tapi aku salahkan manusia yang tak pernah menghargai waktu dan kisah kita betul2 dah berakhir. lepas nie seimbas bayang2 kau pown aku tak nak tengok. dan bayang2 aku pown kau tak akan jumpa lagi lepas nie. habis belajar dari kuim. hilang jejak aku.
#mati hati. itu yang kau nak kan? sekarang aku tunaikan. tolong pergi biar perasaan ini mati utk kau.

#ibu, asha belum bersedia. tak terfikir kearah perkahwinan lagi. kalau ada yang masih nak usha tunggu sampai 25. tak pown cakap je pada yang mengusha tu asha tak pandai masak. cakap yang buruk2 pasal asha. sekian. -___-

No comments:

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome