rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, 17 July 2013

batas !

assalamualaikum w.b.t

berbuka done. terawih je belum done. aku? aku tak berterawih lagi hari ini. reason? sebab dah hari ke 7 bulan datang tak balik2 ke tempat asal. harap hari ini last la.

firstly. jaga batas nie ada banyak kategori. memang kita tak perasan persepsi orang pada kita. tapi kalau kau hidup sorang baru kau buat dono je. ok tak? itu memang life style gua la dr dlu sampai hari ini. terlalu mementingkan persepsi manusia pada aku. sebab tu aku remove gambar aku dengan member2 lelaki aku. cuma gambar aku dengan dia je aku tak buang. aku juz hide kan je. mana sanggup nak buang. uhuk2. bila keadaan dah ok mcm dlu baru aku unhide tu pown kalau dia ada uplod la gmbr aku kat fb dia. itu pown KALAU semua dah ok ! -_-

ok. aku ambik contoh random la kat sini. mcm2 pemikiran kan zaman nie? sampai kadang2 boleh timbul fitnah. bermula sahaja dalam gambar. aku memang tak pandai sangat bab agama nie. tp aku selidik la jugak sebab nak tahu kan halal haram takot terbuat secara diam2 nanti. parahh ! tp nak cakap terus terang nie. aku bukannya baik nau. :')

membebel pulak aku nie. ok. gambar. memang tak sengaja. duduk rapat2. aku pown memang bantai je. sebab tu memang aku. tumbuk2 sana sini. tepuk tampar. tapi aku fikir balik. sampai bila? ada perasaan yang aku harus jaga. CONTOH. mak bapak aku, balak aku. even dia cuma bf TAPI kalau dia ada dalam future aku, aku takut aku terbiasa dalam ber'sosial'. nie kau post gambar dengan member2 kau. bontot bertemu bontot. lelaki dengan perempuan pulak tu. duduk rapat2. so? nak salahkan pasangan yang cemburu? melainkan kau tak fikir yang kau mngkn ada future dengan dia. sebab tu kau amik tak endah.

sorry to say siapa yang terasa. tp the fact is. memang benda nie boleh bawak gaduh. kalau nak berubah kena la mula dr awal. jangan kau cakap nak berubah bila kau dah kawen nanti. JANGAN. penghijrahan bukan senang weyh. lagi satu topik. kau hidup bermasyarakat weyh. jangan sombong dengan nasihat orang. kau berdakwah sana sini dekat fb tapi perbatasan kau sendiri kau tak jaga tak guna weyh. memang tu urusan kau dengan ALLAH. aku manusia aku cuma mampu advice. HIPOKRIT? tak cantik der ada fe'el mcm nie. orang nasihat maknanya orang sayang. ;)

#ok. ceramah aku dah habis. pada siapa yang terasa. sori. aku cakap for public. hmm. btw congrats for u dear. dapat 3 pointer. im happy for u. ;)

ya ALLAH, tenangnya hati.
harus kau percaya dengan pasti.
dunia tidak kekal abadi.

ASSALAMUALAIKUM. :')

No comments:

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome