rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, 24 July 2013

golongan syiah - haddad alwi

assalamualaikum w.b.t

syiah ialah mazhab kedua terbesar dalam Islam selain daripada ahli sunnah wal jamaah. muslim syiah mengikuti Islam dengan cara berbeza dengan apa yang diajar oleh Nabi Muhammad SAW dan ahlul baitnya kerana menolak hadis yang berlawanan dengan kepercayaan mereka.

syiah menolak kepimpinan khalifah ahli sunnah wal jamaah dan menghina khulafa' ar-rasyidin yang merupakan para sahabat baginda. syiah jugak pengikut dari ahlul bait dan imam ali. tetapi ali bin abu talib dan ahlul bait sendiri telah menolak kepercayaan syiah. kalau nak tahu dengan lebih lanjut mengenai syiah. klik sini (SUMBER).

haddad alwi. sekarang baru aku tahu dia tergolong dalam syiah. SUBHANALLAH. kalau korang nak tahu apa yang menyebabkan aku cakap mcm tu. view video bawah nie.

ada Ali ditambah dan lihat pada masa 1.50. seorang budak solat dengan beralaskan batu. sekarang punya zaman banyak yang terikut dengan golongan syiah. indonesia sahaja dah banyak. SUBHANALLAH. mintak kita semua dijauhkan. :)


lagu nie memang best. aku selalu dengar masa kecik2 dulu tapi tak sangka pulak haddad nie tergolong dalam golongan nie.

golongan syiah di malaysia.

syiah sudah tiba di malaysia. berpeganglah pada ahli sunnah wal jamaah.
syiah ketika nyanyi nasyid dia tepuk2 badan sendiri. sebab bg dorang kalau dorang cederakan diri dorang dianggap hebat. korang search la dekat youtube.
azan syiah dan wudu syiah macam mana. semoga kita tak terikut2. in sya ALLAH.

#itu sahaja yang aku nak bagitahu. kalau salah tolong perbetulkan. kita sama2 mengingatkan. ASSALAMUALAIKUM. :)

No comments:

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome