rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, 25 July 2013

hawa, jika benar kasihnya dia. adam, sila titiberatkan tanggungjawab !

assalamualaikum w.b.t

bila mana manusia saling cinta tp tidak dimanfaatkan sebaiknya maka timbullah sebab musabab kenapa harus wanita ditinggalkan dan lelaki meninggalkan.

hawa, jika benar dia sayang pada awak
dia tak akan menyentuh awak sebelum lafaznya akad
jika benar dia sayang pada awak
dia akan sama2 membimbing awak menuju ke syurgawi
jika benar dia sayang pada awak
setiap kesalahan2 awak dia akan tegur dengan gentlenya
bukan dengan meninggi suara bukan dengan naik tangan pada pipi mulus itu
jika dia benar2 cinta pada awak
bila awak cuba berubah jadi lebih baik
dia akan beri support bukan mengherdik bukan menjatuhkan awak
jika benar kasihnya dia pada awak
dia akan rasa bertanggungjawab bila dia dah sentuh awak
walaupun hanya "ringan2" walaupun keadaan sesulit mana sekalipun ketika itu
jika dia benar cinta pada awak hawa
dia akan jaga maruah awak seperti mana dia jaga maruah dia dan keluarganya
jika benar hatinya milik awak
dia tak akan tinggalkan awak dengan berbagai-bagai alasan
sedangkan tubuh kecil awak sudah menjadi santapan si lelaki

ketahuilah hawa, jika ada adam yang mendekati mu dan katakan dia cinta sedangkan dia cuba menjatuhkan maruahmu dengan menyentuhmu sebelum akad, jauhi dia. kerana itu bukan cinta. tapi nafsu. jika benar awak pernah ada kisah2 silam seperti ini, yakinlah ALLAH sentiasa ada. kisah silam kita bukan untuk dihina tapi untuk dijadikan pengajaran. yakinlah awak masih punya sinar harapan.

dan adam. kalau perempuan melarikan diri selepas semua nie berlaku bukan bererti mereka tak nak dipertanggungjawabkan tapi sebab dorang nak gali balik harga diri yang hilang kerana cinta nafsu itu. jadilah lelaki sejati. even kau masih begelar student pun atau kau masih belum bekerja itu bukan alasan untuk kau tinggalkan dia. aku tahu ramai di antara kalian si lelaki2 kat luar sana yang masih memilih perempuan suci untuk dijadikan isteri. tapi kalau 1000 orang lelaki macam tu dalam dunia, apa yang tinggal untuk kaum hawa? adilkah itu namanya? ingat ! what you give you get back !

#aku tiba2 nak buat entry ini sebab aku terbaca artikel mengenai soalan lelaki nie pada ustaz. SOAL JAWAB: MENINGGALKAN KEKASIH KERANA TIDAK SANGGUP BERGELUMANG DENGAN DOSA. <----- korang klik sini kalau nak tahu soal jawab tu.

maaf utk siapa2 yang terasa. aku update apa yang aku rasa je. thnx for reading. happy thursday. dan aku. sedang menghitung hari. 20 days left. :')

No comments:

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome