rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, 3 July 2013

jujur atau bohong?

assalamualaikum w.b.t

andai kita terpaksa membuat pilihan, yang mana satu yang kita akan pilih? jujur walaupun kejujuran itu pahit atau penipuan walaupun kemanisan pada penipuan itu hanya sementara sahaja?

hawa, kalau lelaki yang kita sayang pernah cheat belakang kita sekali sahaja pasti kalian tak kan beri peluang utk kali kedua kan. tapi kalau hati kita betul2 sayang, peluang kedua ketiga atau seterusnya pun kita sanggup. sebab bila hati dah sayang. cehh. hahah

manusia. boleh berubah. hanya kita sahaja yang perlu percaya, yakin dan sabar. nikmat yang ALLAH janjikan utk hambaNYA yang bersabar itu besar.

tapi kalau sejarah berulang lagi. apa yang korang akan buat erk? aku ada tengok movie. dia pernah curang before kahwin. tapi awek dia bagi lagi peluang. bila dah kahwin, ada pulak perempuan simpanan ntah dari mana ntah datang kan. sebab tu sentiasa beringat. kalau kita dah terbiasa sebelum kahwin buat macam2. curang, cakap kasar2 dengan pasangan, berkasar dari segi perbuatan. macam mana nanti bila dah kahwin?

memang la lelaki cakap "perempuan2 tu semua mainan je." tapi korang kena ingat. korang mungkin ada akak adik. kalau lelaki lain buat bnda yang sama pada akak dgn adik korang macam mana? INGAT ! dunia nie ibarat roda. ada orang pulak amik tak endah. "alaa dah kawen nanti berubahlah." mulut cakap macam tu. apa? ingat nak berhijrah nie makan masa 20 saat 30 saat? makan masa yang lama der.

#aku berharap dan sentiasa mohon pada DIA. semoga bakal imam aku bukan seperti itu. in sya ALLAH. walaupun aku tahu gadis seperti aku tidak la sesempurna sehebat KHADIJAH r.a tapi aku juga perlu bimbingan. peace no war. salam maghrib. :')

No comments:

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome