rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, 29 July 2013

siput sedut !

assalamualaikum w.b.t

siput sedut. kompem ada yang ingat aku sedang memarah marah. ehh bukan. nie ha. aku nak update entry pasal siput sedut nie sebab semalam makan siput sedut. teringat kat nenek aku kat kampung. abg aku punya pasal la tetiba cakap pasal nenek aku. nenek aku seorang yang expert ! scroll ke bawah lagi.


*curi dekat en.google. :D

aku sebenarnya nak cari la manusia2 kat luar sana yang sama macam nenek aku nie. expert tu. siput sedut kan ada benda kecik yang bulat tu? aku tak tahu nama dia apa. search kat en. google tak jumpa. alaa yang ada masa kita sedut isi dia tu. benda tu tak boleh makan. boleh bayangkan??

ok. apa kena mengena nenek aku dengan "benda" tu. aku atau sesiapa pun la family aku ke kan. bila sedut isi siput sedut, benda bulat tu ktorang tarik satu2 then letak kat tepi pinggan. tapi nenek aku nie. perghh. dia simpan bebanyak dalam mulut dia tu then baru keluarkan. nie bukan benda yang mengotorkan atau disguisting ke kan. tp unik kot. aku pun tak tahu macam mana dia buat. hebat. hahah kalau aku ler simpan dalam mulut dah tertelan mati tercekik gamaknya. ok done. tu je nak cerita ke"power"an nenek aku nie. heheh have a nice day. :)

#16 days left. menghitung hari. adakah dia juga mengingatinya atau orang lain yang sedang terawang2 di ingatannya. aku rasa malam nie aku rasa puas. why? she's unblock me. then? apa yang aku buat? biar aku sorang je tahu. aku pulak block dia. sebab? aku tak nak dia sibuk2 amik tahu perkembangan relay aku macam mana. budak rupanya. ingat dah besar manalah. patut senang kena play. hye2 bye2. ;)

2 comments:

IFA Athirah said...

kenapa tnjuk gmbr ni? terus kempunan ni. haha. dh la jauh di perantauan. huhu

asha hana said...

@ifa athirah tak kan dekat perantauan tak ada jual siput sedut yang dah siap masak? nanti nak makan tak elok biarkan selera tu biar mcm tu je. kmpunan nanti. ;)

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome