rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, 28 August 2013

alahai ibu alahai bontong !!

macam mana ya cara nak beritahu ibu pasal kau bontong? dan terima kasih pada statement ibu yang sangat memukul jiwa raga aku. choii !

"nanti esok kau kahwin sama tarikh dengan kak sanah je la fateh. pakwe dia pun belum kerja lagi nie." wahai ibu, asha tahu doa seorang ibu tu selalu dimakbulkan. tapi ibu betul2 serius ke? dia tu belum tentu serius. tengok je la dekat fb dia.

"kawan-kawan kau dah ramai dah tunang." dah banyak kali kot ulang cakap benda yang sama. alahai ibu aku sorang nie. biarlah dorang ibu. dah sampai jodoh dorang. asha nie kahwin ke tak kahwin ke itu semua kerja ALLAH. janji asha ada kerjaya sendiri itu dah cukup. asha dah malas nak fikir pasal kahwin.

kalaulah ibu tahu apa yang kau cakap dengan atin. kau ingat aku tak nampak? tak baca? jangan risau. atin tak tahu hal nie. dan ! confirm ibu aku tak kan sebut nama kau lah! sekali lagi ibu sebut nama kau. biar aku terus terang je. aku nie. penakut sangat nak bg tahu hal sebenar. arghhh ! aku menyampah setiap kali family aku sebut2 nama kau !

#aku rasa aku nak bagitahu kawan2 aku semua pasal aku dengan kau macam mana yang kau show dekat fb blueekkk kau tu . ketepikan malu aku. peduli apa. janji dorang tahu hal sebenar. tak ada dok sibuk2 tanya aku dengan kau macam mana. sibuk jaga tepi kain orang. dah. chow. ASSALAMUALAIKUM !

8 comments:

Lieya Von Jay said...

biasa lah tu sha. ibu memang mcm tu. akak pon dh tak larat nak tepis soalan dh. lagipon asha kan muda lagi. eh gadoh dgn bf ke apa ? akak kurang paham la ^_^

asha hana said...

@Lieya Von Jay kan sis? hana muda lagi kot. 21 baru. tp tak habis2 tanya pasal kawen. hehe tak payah faham la sis. malu nak terangkan lebih lanjut :P

Lieya Von Jay said...

yelah.. apa2 pon permasalahan, kak liya harap hana dpat settle kan dengan tenang dan relax k.. 21 tu memang muda sesangat . kak liya dh 28 n still belom kawen ^_^

asha hana said...

macam mana nak selesaikan kak. dan hana nak tahu macam mana cara untuk kurangkan baran dan rendahkan ego? sebab hana selalu gagal mengatasinya. :( tak apa sis liya jodoh tu ALLAH dah tetapkan di Luh Mahfuz lagi. cuma cepat atau lambat je. :)

Lieya Von Jay said...

Memang susah nak kawal baran jadi paling penting skali time kita betol2 marah tu jangan berkomunikasi dgn orang yang kita marah sebab time tu semua yang terbuku dalam hati akan keluar. bila dah sejuk tu baru lah bawak2 berbincang ^_^

asha hana said...

haisyy tapi sis time hana nga baran mmg hana tak nak cakap dengan org kita tengah marah tu.. tp dipaksa gak. tu lagi keluar baran. ahah XD

chicken_floss said...

btollah tu bile tgh marah...seeloknya diam, tapi bila dah dipaksa jadi geram..terus jadi marah..

asha hana said...

chicken floss : haa kan? silent is better. -_-

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome