rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday, 31 August 2013

fizikal merdeka. mental??!

assalamualaikum w.b.t

merdeka. hanya fizikal sahaja yang merdeka. korang pasti mental korang dah bebas dari dijajah? hati korang sudah merdeka 100%? aku sendiri tidak yakin dengan kemerdekaan itu sendiri.

sedangkan mat rempit dekat luar sana bersepah-sepah. masih ada lagi gadis menyerahkan dara pada yang tiada hak. itu yang korang cakap merdeka??

kita sudah lama bebas dari penjajah. itu merdeka. tapi kita masih lagi dijajah oleh syaitan dah bisikan iblis. itu bukan merdeka. sedar atau tidak, mental kita masih dijajah. hati kita masih belum merdeka.

wujudnya perbalahan sesama kita. wujudnya pertengkaran antara keluarga sehingga sanggup memutuskan silaturrahim. siapa yang pergi dataran malam tadi? untuk apa bersesak sesak? sedangkan di mesir, syria, palestin menghitung berapa ramai sanak saudara yang telah terkorban di jalan ALLAH. tapi korang menghitung saat bunga api dilepaskan. sedar atau tidak??



walau apa pun dan siapa pun kita. terima kasih malaysia. selamat ulangtahun yang ke 56. kerana kau sudah bebas dari penjajah. dan aku sedang menghitung hari bilakah aku akan dibebaskan 100% dari penjajah laknatullah. SUBHANALLAH. :')

#semoga ALLAH permudahkan urusan kakak aida hari nie. sebab aku nak jumpa dia sangat2. tapi brek kereta dia ada prob. so, tgu dia betulkan dulu. yeay. in sya ALLAH. ;)

4 comments:

Lieya Von Jay said...

apa yang hana coret kan kat atas ni memang betol 100%.. Semoga semua manusia di dunia ni sedar erti kemerdekaan yg sebenar nya ^_^

asha hana said...

ea sis liya. semoga. hana pown sedang mencari kemerdekaan sebenar pada diri hana. semoga. in sya ALLAH. ;')

chicken_floss said...

salam merdeka!:)

asha hana said...

chicke floss : salam merdeka jugak ! :)

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome