rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, 25 August 2013

mengingati sehingga terbawak dalam mimpi !

assalamualaikum w.b.t

sebelum aku tidur. aku selalu berfikir akan kematian. berfikir tentang kiamat yang semakin hampir. cara aku mati nanti dalam bentuk macam mana. terbuka ke aib aku atau aku mati dalam kalimah ALLAH.

sehingga terbawak bawak dalam mimpi. datangnya makhluk yang menyerupai dajjal. aku tidak tahu sama ada itu hasil dari pemikiran aku atau mimpi. tapi aku yakin. bila aku tersedar dari lena aku. semua itu hilang. SUBHANALLAH. ini bukan cerita rekaan. terpulang apa yang difikirkan oleh si pembaca. :')

dan sebelum aku tidur aku akan baca AL-FATIHA dan letakkan di dada. supaya ALLAH titipkan rindu aku pada dia dan berharap dia akan turut merasakan benda yang sama. see? aku mimpikan dia. ea kenyataan. tapi bukan selalu pown aku akan mimpi dia. kadang2 je. aku pernah bermimpi yang buruk2 tentang dia. cuma aku abaikan dan berharap ALLAH jauhkan kami dari mimpi2 tu. :'D 

aku ada jugak mimpi. mereka kembali. dah banyak kali. sebab sebelum aku tidur. aku sentiasa mengingati. dengan berjuta harapan. sampai kadang2 air mata jadi peneman sehingga aku terlelap dalam lena. amboi. haha ^^,

so apa yang aku cuba nak sampaikan dekat sini. kalau kita terlalu asyik memikirkan something tu. pasti akan terbawak bawak dalam mimpi dan kebanyakan mimpi itu adalah mainan syaitan. jadi sebelum tidur baca la doa tidur, 4 QUL, AL-FATIHA supaya dijauhkan dari mimpi2 yakni gangguan syaitan. in sya ALLAH. :)



#kalaulah kau nampak apa yang aku cuba sampaikan. kalaulah kau tahu apa yang terkandung dalam isi hati aku. tapi aku takut kau tersalah faham. dan semakin hari semakin aku merindui. dan setiap kali aku dengar lagu2 kita. aku rasa aku semakin dekat dengan kau. setiap malam aku dengar biar rindu terlerai. tapi apa yang aku baru nampak nie seakan kau sengaja memberi aku rasa sakit yang mendalam. kau kata kau nak pulangkan bontong aku. tapi hakikatnya kau semakin membunuh dia.! tak boleh ke bagi aku rasa bahagia sekejap sahaja. tak boleh kan? kau la si pemungkir janji yang paling tegar. ! 

4 comments:

Lieya Von Jay said...

betol la tu asha. kdg2 kalo terlampau berfikir memang akan terbawa sampai dalam mimpi. tp kdg2 menda yg kita tak pernah ingat dan tak pernah fikir pon tiba2 ja muncul dalam mimpi dan membuat kan kita terfikir sejenak , kenapa aku bermimpi begini sedangkan aku tak pernah memikirkan nya ^_^

asha hana said...

sis Lieya yup. semua tu tak mustahil. tp kadang2 je sis. :'D

chicken_floss said...

Ingat mati memang terbaik, buat kita takut nak buat dosa dan datang rasa insaf..yang susah untuk istiqamah dalam setiap perbuatan baik dalam diri ni..:(

asha hana said...

chicken floss : hmm kan? mcm tu la mngkn cara istiqamah terbaik. in sya ALLAH. :')

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome