rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, 23 September 2013

cukuplah tu mengabdikan diri pada manusia !

assalamualaikum w.b.t


bukan mahu membuka aib sesiapa. bukan juga mahu menilai dan menghukum sedangkan aku cuma hamba pada DIA yang menjadi penghakim dunia akhirat. cuma mahu berkongsi cerita pengalaman aku yang hidup selama 21 tahun atau pown mungkin tak sampai 21 tahun saat aku masih lagi baru mengenal erti dunia dan kehidupan. adoii. dah mencarut pulak aku nie. hahah

sedar tak? tahu tak kenapa even kau dah berubat macam2 tak kiralah dengan siapa ke guna teknologi yang macam mana ke. perasan tak kenapa kau selalu sakit? tak sedar kan?

ALLAH ada. tapi kau terlalu berharap pada manusia sedangkan kau lupa DIA yang menghidupkan dan pada DIA jugak kita akan kembali. utk apa? sedangkan kehidupan, kesihatan bukan terletak di tangan kita yang hanya sebagai hamba. kita hanya pelaku takdir yang ALLAH sedang aturkan.

cukuplah tu mengabdikan diri pada manusia yang tidak menjanjikan kebahagiaan kesihatan dunia akhirat. bukan nak cakap berubat tu salah. TAK ! tapi jangan terlalu yakin sampai kau alpa dan lupa untuk berdoa semoga disembuhkan. kalau ALLAH beri kau penyakit bukan DIA tak sayang. tapi DIA nak tengok sejauh mana kau ingat pada DIA. heyy. jangan sampai kejahilan diri sendiri menjatuhkan air mata orang sekeliling kau. ingat !

#ok. baru sampai rumah. settle sudah semua. bila lagi aku akan sampai masjid tanah dengan kuala sungai baru kan? sumpah sebak tadi nak melangkah meninggalkan kawasan yang terlalu banyak memberi memori indah dan jugaa.. pahit. :')

2 comments:

Lieya Von Jay said...

betol kata hana tu. usaha tanpa doa pon tak leh jugak. Allah bagi kesusahan kepada kita supaya kita sentiasa berdoa dan bergantung harap kepada Allah.. apa2 pon Allah mesti di dahulukan

asha hana said...

kan akak lieya ? nie tak. terlalu yakin manusia mampu ubat org. lepas tu pada ALLAH tak nak pulak mohon pertolongan. hmm

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome