rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, 24 September 2013

diet kurang sihat !

assalamualaikum w.b.t

aku nak diet? toksah ler korang harap. hahah aku kuat makan tw ! pantang nampak makanan depan mata. cewahhh. tak ada lah sampai macam tu sekali. tapi istilah diet nie tak ada dalam kamus hidup aku. kalau nak besar tu besar jugak. jd diri sendiri je. siapa nak kita so kena terima seadanya. badan cecantik pown esok lusa makin berkedut gak. jahat erk mulut aku? hahah depend situation lah. aku tak cakap semua. :)

ok. nak diet tak salah weyh ! cuba kau amalkan mcm piramid makanan tu. ambil dalam kuantiti yang sepatutnya.

faham kan? tak perlulah nak terangkan ea dak? pemalas punya budak dak hana nie. haha

ok. jangan ambil sebarangan ubat. memang kesan terdekatnya kau akan kurus mendadak. TAPI kesan masa kau tua nanti? pernah kaji? bila tua nanti kesan pada ginjal dan organ2 dalaman. wanita terlalu obses dengan kecantikan. kalau perlukan supplement utk kurus dapatkan nasihat dari doktor. tanya yang lebih pakar bukan main bedal je ! dan pastikan pakar tu telah berdaftar di bawah KKM ! bukan ciplak punya ok.

lepas tu diet yang mungkin dia tak ambil supplement kurus tapi dia sanggup ikat perut tak makan. see? alahai. kalau nak diet sekalipun jangan sampai abaikan kesihatan. nanti masuk hospital siapa yang susah? dalam ISLAM pun ada cakap jangan sesekali menzalimi diri sendiri. jadi jom ikut diet yang sihat kerana diri anda begitu berharga ! cewah ! haha ^_^

2 comments:

Lieya Von Jay said...

hana tak pa la makan byk pon badan xnaik . kak ni kalo makan terlebih sikit pon dh naik mencanak.. lemak yg raya haji punya pon still ada lagi ni.. huhu ^_^

asha hana said...

hahah tp kalau hana tak kawal makan kak lama2 pown naik gak badan. cuma amik masa. tak pe. teruskan usaha ea akak ! haha ;)

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome