rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, 29 September 2013

"hak aku. dosa aku yang tanggung" !

assalamualaikum w.b.t

ada sorang hamba ALLAH dekat fb nie. letak DP nampak lah lurah sana sini. bila ada hok jatee kata barang baik dimarahnya pulak. dikatanya hak dia dosa dia yang tanggung.

meh sini cek nak habaq kat hang. kau sure dosa kau sendiri kau yang tanggung? dah tu function bapak kau, adik laki kau, abang kau apa erk atas bumi nie? jadi pengikat jamin dosa kau? gitu?

kalau rasa masa mati nanti kau mandi kan jenazah kau sendiri, sembahyang kan sendiri, kapan kan sendiri, tanamkan sendiri masa tu baru kau boleh cakap hak kau.

sebab tu lah jangan marah kalau ada lelaki mata keranjang. salah siapa? sedangkan perempuan sendiri berpakaian telanjang.

jadilah perempuan yang tahu jaga harga diri. bila kau dah berfikiran matang satu hari nanti kau sendiri akan rasa menyesal sangat sebab masa kau baru belajar erti dunia kenapa mudah sangat maruah kau diperlekehkan dipergadaikan. :')

"maruah" saya bukan utk sang ajnabi. tp untuk yang berhak
in sya ALLAH. ;)

10 comments:

Niena Reen said...

betul tu kak. klu rasa nnti mati semuanya akan dibuat sendiri, silakan dedah sana sini tak nak org tegur kata hak sendiri. geram je. hahaha.

Liza Razak said...

diorang ni kdg2 tak boleh ditegur..kalau tegur tau pulak melenting..haih :(

Azhafizah Md Nor said...

kene ada muhasabah sendiri tu.doakan moga dia sedar.

Sabrina SA said...

Memang takut nak tegur org mcm tu , takut kita pulak kena bash ...

Lieya Von Jay said...

itu lah kalo nak buat apa2 pon kena pikir ayah, abg , adik lelaki... bukan fikir utk diri seniri ja... kesian ayah kita siang malam dok beribadat tapi kerana sorg anak yang tak tau jaga maruah ayah sekali terheret bersama dosa anak.. wallahualam..

asha hana said...

niena : kan dear? geram kan kalau ada org mcm nie?? -_-

asha hana said...

liza razak : pernah kena mcm nie ke? so org mcm nie kita kena bt apa? haisyyy +_+

asha hana said...

azhafizah : muhasabah tu yg penting tp dia sendiri tak nak usaha. :/

asha hana said...

sabrina : betul. kang mula la nak bash mcm2 kata kita je yang betul :(

asha hana said...

lieya : kan akak?? alahai. mintak kita semua dijauhkan. :'(

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome