rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, 15 September 2013

janji perlu ditepati bukan disampahi. !

assalamualaikum w.b.t

selama aku hidup aku pegang dengan prinsip biar aku tgu orang jangan orang tgu aku. dan tak kisah la janji dari segi apa. masa ke benda ke. tak kisahlah. tapi bila aku kata A maknanya A la jawabnya bukannya Z yang jauh terpesong.

cuma dekat kuim dulu ada seteng2 perkara yang aku tak tepati. sebab cakap last minute so siap pown last minute la. so kau expect perempuan siap macam laki ea? ambil masa yang lama ok. ! aku maybe amik masa 15 or 20 minute kot. kalau aku siap cecantik baru 1/2 jam. haha

aku dah banyak kali tw kena macam nie. selalu sangat orang lambat. tak tepati masa. dari dekat kolej lg. kalau aku lepak cafe ke kan. janji kol 8. sampai kol 8.30. aku duduk la sengsorang kat situ. aku tak suka sebab sengsorang kan. segan lah aku. haa jangan pelik. sebab aku dah mula ada rasa malu sikit. tak tahu sejak bila. haha


agree? yeah. begitu jugak hati aku saat ini. yang semakin meragui insan sekeliling. kerana apa? kerana takut dikhianati. aku yang kejam? atau orang yang mengejami aku? kadang2 kita perlu paranoid untuk mengelakkan diri kita dikhianati dalam diam. muahhaaha jiwang ler pulak. -_-

6 comments:

Lieya Von Jay said...

akak pon pgg prinsip yg sma dengan hana . biar org tunggu kita jgn kita tunggu org tapi kadang2 geram jugak jadi penunggu ni kann.. hehehe ^_^

Rubiatul Adawiyah said...

sabar sabar. kita kena bagi hint kat orang tu. biar org tu paham. jangan la selalu buat kita macam tu. penat kan..

asha hana said...

lieya : sangat2 geram kak. haisyy manusia yang janji melayu nie memang berkeliaran sekeliling kita. -__-

asha hana said...

rubiatul : ada cara nak bg hint tak? sebab selalu hana bg hint tak kena. haha kan? sangat penat ! :(

chicken_floss said...

berterus terang is better. Just let them know. sometimes org tak jelas. as simple as this: sy takkan faham apa yang awak fikir tentang sy, selagi awak tak bgtahu sy. cuma awak je boleh bgtau sy apa yang awak mungkin tak suka pada sy. jangan simpan, lama2 makan hati dan tawar hati. dan itu tidak bagus.

asha hana said...

chicken floss : hana dapat ilham dengan kata2 yang awak bg pada hana nie. ea. setuju. sampai bila nak biar diri makan hati? terima kasih awak. ;)

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome