rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, 19 September 2013

kisah benar : penangan mencabar ALLAH !

assalamualaikum w.b.t

Copy n paste ..

Berita : Sep 18 Wed 11:31 **
SANI MOHD NOOH: *Ini suatu kisah benar~ (kejadian di tmpt saya- johor. Tmpt & nama2 terlibat x perlulah ditulis di sini...)

Penangan mencabar Allah !

Sepasang couple, dinasihat oleh kluarga & kwn2 agar jgn suka buat maksiat... Semua nasihat hanya dibalas dgn kata2 perli oleh mrk berdua..

Nak jd cerita smlm.. Terluncur kata2 dari mrk brdua, "Kalau Tuhan berani , meh kita jumpa... Tgk sapa lg kuat ! " Sambil ketawa. Kedua2nya gelak...

Kira2 jam 11.30 mlm (tanggal 16 sept 2013), mrk brdua berkenderaankn motosikal memecut laju di highway tepi kg kami. Tiba2 brdentum bunyi accident. Kedua2 pasangn itu terpelusok didpti terpelosok ke bwh lori 16 tayar. 

Menurut saksi, mrk cuba memotong tp ada kereta brgerak perlahan d dpn, lalu terbabas ke lori semula, x dpt dielak lg.. 

Apa yg terjadi kpd mereka ?

Kedua2nya digelek hancur oleh lori yg sarat dgn muatannya itu....

Menurut saksi , tidak ada satu bahagian dari bdn kedua2 yg tidak hancur. Yg dpt dicam hanya 4 batang tulang (kaki) yg dagingnya telah tiada langsung, bagai dikikis habis...

Bomba yg mengutip mayat2 itu hanya dpt mengutip sisa2 itu dgn penyodok sahaja. Oleh kerana mayat2, mati berasingan, maka dpt la diasingkn jgk antara keduanya..

Di hospital, kedua2 mayat dimandikan dlm tapis, bagai membasuh daging cincang ( daging tetel ?), tiada jln lain.

Mayat itu kemudian dikafan bagai mengulung 'kueh popia' & dikerandakn. Kpd keluarga msg2 dipesan supaya jgn dibuka lg keranda itu.. 

Maka siang td (17 sept 2013), telah ditanam hamba2 Allah yg sombong itu... Hamba2 yg begitu berani mencabar Allah ! 

Apakah nasib mereka mlm ini wahai kawan2 ku !?

#Wahai saudara2 ku, wahai hamba2 Allah. ambil pengajaran dengan kisah yang berlaku. SUBHANALLAH. :')

12 comments:

Lieya Von Jay said...

nauzubillahminzalik. semoga kita di jauhkkan dari bersikap seperti ini .. Allah bayaq cash terus.. hana padam yang atas tu akak tls xtau pasai pa jadi anon plak hehe

chicken_floss said...

Allahu akhbar..jauhkanlah kita semua dari azab Allah..kat dunia pun dah kena apa tah lagi di alam kubur, akhirat kelak..

mama maman aka yana said...

tuhan bayar cash jew... minta simpang la dik.. gerun membacanya..

mirza syazwina said...

sapala kita nak mencabar Allah.sedih baca :'(

Sis AI said...

Ya Allah.. Mintak jauh sgt2.. Takutnya.. Takut sangat baca.. Nau'dzubillah.. Smoga jadi pengajaran utk kita..

Nisa said...

Ada terbaca kisah ini daripada kawan. Semoga boleh dijadikan iktibar kepada rakan-rakan blog yang lain.

asha hana said...

lieya : hmm kan? ALLAH bayar cash. takut kalau terjadi pada hana. ya ALLAH mintak dijauhkan. :'(

asha hana said...

chicken floss : semoga doa sis diperkenankan. in sya ALLAH. :')

asha hana said...

mama maman : simpang malaikat 44. gerun kan mama? :(

asha hana said...

mirza : kita hanya hamba sayang. cuma bila terlalu bongkak pada apa yang ALLAH bagi jadi terus lupa pada tuhannya. :'(

asha hana said...

sis al : semoga jadi pengajaran. semoga kita dijauhkan dari mcm apa yang jadi nie. :')

asha hana said...

nisa : in sya ALLAH. semoga dear. ;)

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome