rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, 10 September 2013

obygyn ! salah siapa?

assalamualaikum w.b.t

tadi tengok cerita obygyn. sori. aku kalau tengok cerita mesti agak emo sikit. cerita obygyn nie pasal obstetric and gynecology. tahu? walaupun hanya cerita tapi mungkin dekat luaran ada mcm nie. siapa tahu?

ok. obygyn nie pasal kebidanan dan sakit puan. kisah yang berlaku dalam episod yang aku tengok tadi. bila anak dia dapat down syndrom. dia mula nak menyalahkan doktor. padahal sebenarnya dia yang tak nak buat amniocentesis. sebab dalam umur macam dia yang hampir mencecah 40 thn memang akan ada komplikasi macam tu. sebab tu doktor sarankan ujian amniocentesis tu untuk mengesan awal down syndrom.

tapi dia tak nak. jadi dia nak marah doktor tu dan siap nak saman bagai. sekarang salah siapa? doktor dah terangkan secara detail kan? setiap kejadian ada hikmahnya. sebab tu datangnya ujian. DIA nak uji ketabahan kita sejauh mana. alahai.

tapi tak berlaku lagi pada aku. aku sendiri tak tahu macam mana aku akan face nanti bila keadaan itu menimpa aku. mungkin akan mengambil masa jugak. nak salahkan ibu pown tak boleh jugak. emosi seorang ibu tak stabil nak2 time pregnant dan dalam pantang. so bila ibu2 ke bakal2 ibu dekat luar sana termasuklah aku yang bakal jd ibu. terimalah anak itu seadanya sebab dekat situ terletakknya pintu rezeki. :')

#dan terima kasih pada MIRZA sebab masukkan blog hana dalam bloglist awak. ;)

2 comments:

chicken_floss said...

Sometimes mmg jd ter emo kalau tgk cerita2 ni..tahu2 bengkak mata..hehe..

tengok cite tak?
http://www.youtube.com/watch?v=2Qk13XpahPg
1 litre of tears.. huhu sedih~

asha hana said...

chicken floss : haha btol3. layan korea jugak ea? hehe belum tengok lg. nt nak try tengok lah. sedih ke? kena prepare tisu nie. haha

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome