rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, 6 September 2013

RANDOM : what goes around comes around !

assalamualaikum w.b.t

semalaman aku fikir. kenapa aku perlu tanya benda yang penting pada orang yang dah tak anggap aku penting lagi. sakit dowh. sumpah sakit. tak kisah la kawan kau ke sesiapa ke. tp bila kau berada dalam situasi mcm ni. kau akan rasa macam diri kau tu bodoh2 je. yeah. agak kasar. tapi itu sebenarnya.

ini lagi satu hal. dan aku gerenti. kejadian lama akan berulang. tengok je la kan. berapa ramai lagi yang akan jadi game? tak perlu ungkapkan dengan kata2. cukup sahaja dengan gambar yang berbicara. cukup sahaja dengan pelbagai update sini sana. sebab sekarang status kita seperti apa. percaya atau tidak. itu yang akan terjadi. kalau benda tu tak jadi. aku salute lah weyh.

selagi kita tidak ada akad dengan sesiapa tiada siapa berhak halang kita kawan dengan sesiapa pun. perempuan pun berhak memilih kan? kalau lelaki boleh pasang sampai 5 6 orang untuk dibuat pilihan. kenapa perempuan tak boleh? jadi jangan salahkan perempuan pasang sampai 10. mereka hanya mengikut rentak korang wahai lelaki.

bukan mahu membuka aib sesiapa. tapi aku mahu cerita dekat sini. hidup ibarat roda. what goes around comes around. mungkin pada yang kenal aku korang akan tahu kesetiaan aku letakkan di tahap maxima. kenapa? aku tak nak lelaki2 itu rasa sakit sebab sakitnya hati bila dicurangi lebih sakit lagi dari cubaan bunuh diri. ya. terasa seperti maruah kau dipijak-pijak.

bila gambar berbicara. nie hanya BFF gua je. tak lebih. tapi kalau gf yus nampak. aku akan buang. tak nak jadi kan pergaduhan. baik tak aku? haha siapa tak cemburu bila gf ke bf ke amik gambar berdua mcm nie kan? uplod dekat public pulak tu. orang BODOH yang tak ada perasaan je tak kan cemburu ! nasib baik dekat sini tak ada kenalan2 aku. beranilah aku uplod. aku tak suka mencari publisiti murahan dan tunjukkan pada kenalan2 aku dekat fb yang hanya bikin kontroversi. so sini jadi port. siapa terasa? sila angkat kaki. -_-

#panjang kan entry kali ni? nak baca, baca. tak nak baca, dah. haha tapi entry kali nie agak sentap pada sesiapa yang terasa la kan. update for general. banyak tersurat dan tersirat. sekian. !

6 comments:

Lieya Von Jay said...

akak pernah bercinta dgn lelaki yang pasang byk. 1 tahun lebih jugak kena perbodo tapi bila smua dh terbongkaq terus kak angkat kaki tanpa berpaling walopon laki tu cuba tackle kak balik slama 1 thun lebih. kak dah bagi masa cukup banyak dah utk dia tapi lgsg dia tak hargai kesetiaan kak kan.. so tak dak makna nya nak sambung benda yang dh terputus sejak sekian lama tanpa kak sedaq. lani alhamdulillah dia dh kawen pon dan kak harap dia x ulang perangai buruk dia tu sebab isteri dia xpenah tau prgai dia sebenaq . depa ke nai 4 bulan terus kawen .. ^_^ kak bahagia sekrang alhamdulillah

asha hana said...

ea sis. bagus ah dia dah kawen. mana tahu dia boleh berubah lepas kawen. tapi honestly kak. perangai buruk susah untuk kita buang dan perbaiki kalau kita tak perbaiki dari awal lagi. boleh je kalau kita terima lelaki tu balik dan beri peluang kedua. tapi peluang kedua tak semanis peluang pertama. ALHAMDULILLAH sis dah bahagia. mungkin dia hanya kisah silam. in sya ALLAH future husband akak nga tgu tu. ^^

Cik Mun said...

ooo..apa yang dia buat kat kita..satu hari nanti akan kena balik kat dia :) jadi sabar jela..

asha hana said...

yes dear. sangat2. itu hukum karma. jadi hanya tgu dan lihat. ;)

Lieya Von Jay said...

bila kita tak bagi peluang kedua kat dia, tu sebagai satu pengajaran supaya dia tak buat benda yang sama kat org lain.. tapi macam hana kata perangai ni memang susah nak ubah kecuali ada sesuatu yang mengubah nya.. ^_^

asha hana said...

ea. mungkin akan jadi pengajaran pada lelaki yang ada niat betul2 nak berubah. memang susah nak ubah sis. hana sendiri pown susah nak berubah jadi lebih baik. permulaan memang payah tapi lama2 akan dikurniakan satu pengakhiran yang indah. :')

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome