rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, 3 September 2013

takdir dan hikmah untuk kita! siapa tahu?

assalamualaikum w.b.t

ini namanya takdir. kenapa? sebab kerana ALLAH aku masih bernyawa. kenapa jugak aku cakap macam tu? sebab dah banyak kali. dah banyak kali aku hampir dilanggar kereta. terima kasih pada ALLAH sebab aku masih lagi di sini. aku tak tahu perancangan ALLAH untuk aku apa tapi mungkin ada hikmah kan? mungkin ALLAH nak bagi aku peluang untuk aku kutip bekalan akhirat. siapa tahu?

kalau pohon di bawah Arsy yang tertulis nama aku jatuh berguguran dan hanya tinggal 40 hari sahaja untuk aku. maka bila dah tiba ajal aku maknanya pada DIA lah aku akan kembali pada saat itu.  tapi kenapa masih ada lagi yang berfikir kemalangan itu penyebab kematian?

watch this video ok?
segala yang berlaku di bawah kekuasaan ALLAH
dan segala kematian itu tidak diakibatkan oleh malapetaka
kerana segalanya telah tercatat. :')

#aku sangat risau. aku dah la kerja jalan kaki sebab dekat dengan rumah aku kan. tempat kerja aku tu sebelah jalan besar. kereta dekat situ kemain laju lagi tw. dah la banyak kes kemalangan. kat situ jugaklah aku hampir dilanggar kereta dulu time2 hujan lebat. ALLAH. tawakal jela weyhh. dalam satu saat macam2 boleh jadi. tapi +VE itu lebih penting kan? ;)

*i need to hear his voice. A LOT !! T_T*

4 comments:

Lieya Von Jay said...

betol tu hana.. kalo belom sampai masa nya , pasti takkan terjadi. kak pon byk kali gak hampir2 xcdent tp x jadi sbb belom smpai masa lagii ^_^

asha hana said...

kan kak? tapi mentaliti masyarakat sekarang selalu pk mcm nie. "kalaulah dia tak excident, msti dia tak pgi dulu." alahai alahai. in sya ALLAH sis. kita bernyawa smpai hari nie pown atas kehendak DIA. kan ;)

Lieya Von Jay said...

betol tu. kalo dh takdir tak keluar rumah pon memang tetap kita akan mati jugak tapi dengan cara lain .. sebab semua nya dh di tetap kan ^_^

asha hana said...

yup. sebab tu hana berterima kasih pada ALLAH. sebab hana masih ada untuk berbakti pada ibu ayah. ;)

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome