rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, 8 September 2013

talak dan tiang arasy !

assalamualaikum w.b.t

ok. siapa yang tengok cerita malam tadi? walau air mata darah. haa yang tu. senangnya kau lelaki. bila dah ceraikan perempuan dengan talak tiga. nak rujuk balik. perbuatan cina buta tu tak digalakkan kau tahu tak. sebab dia seakan-akan melacurkan isteri.

dan setiap kali aku tengok cerita yang ada berkisahkan talak tiga nie mesti ending dia tak kan get back dengan bekas suami sebab dah tangkap cintan sama suami baru. MESTI !

agree? sila angkat kaki. ^_^

sebenarnya cerai ni tak digalakkan dalam ISLAM bahkan berdosa besar dan dilaknat ALLAH kalau cerai tanpa sebab musabab yang diwajibkan bercerai. sebab yang diwajibkan pulak. contohnya suami tak bagi nafkah zahir dan batin atau isteri nusyuz ke. atau apa2 je la yang boleh memudaratkan sesebuah perkahwinan tu. tapi selagi boleh selesaikan kita selesaikan. bukan main lafaz je. macam cerita malam tadi. dua2 baran. kan dah tercerai talak tiga. dah gila talak pulak lelaki dalam cerita tu. adehh.

perempuan pulak. JANGAN sesekali mintak cerai. JANGAN ! bergegar tiang arasy woii. apa tu tiang arasy? haa klik la TIANG ARASY. kalau info ni tak cukup utk korang. sila cari sendiri. muahhaha memang jodoh ajal maut pertemuan semua kat tangan tuhan. tapi kita sebagai pelaku pandai2 mencongak masa depan kita macam mana. jangan pulak bila dah bercerai berai. bersangka buruk pulak dengan ALLAH. yang baik datang dari DIA. yang tak baik dari kita sendiri. ;)

#gua nak layan 3AM sat. cerita hantu. banyak gila kot movie yang aku dapat dari member aku. simpan untuk jadi stok. nanti boleh lepak rumsis sambil layan dengan budak2 gua. apa lagi. tunggu je saat tu. ok kejap. nak tolong mak aku masak jap. lepas tu baru boleh lepak2 dengan adik aku. keje dah habis. have a nice day guys ! ;)

4 comments:

Lieya Von Jay said...

ceta apa yg hana tgk smlam tu .. akak tak tengok tv .. ^_^ tu lah kata hana tu memang betol... akak skong 100%. hana suka tengok ceta hantu ke ? akak pon suke gak

asha hana said...

cerita tv3. fiz fairz berlakon. ceraikan bini talak 3 lepas tu nak buat cina buta. adehh. kan akak? hana geram dengan orang2 yang main2 tentang cerai nie. ha'ah. suka sangat. haha tapi kadang2 menjerit gak kalau ada hntu yang mengejutkan tu. ^^

Lieya Von Jay said...

akak lagi geram kat lelaki yg sengaja tak nak cerai kan bini dia wlopon dah bertahun tak hidup sebumbung. dah la pukul bini selama mereka kawen tu bertahun lama nya.. pastu sekrg bila bini dah lari dari umah dia still menyeksa bini dia .. xpaham dgn prgai manusia zaman skrg ni yg memang suka buat benda yang tak sepatut nya mcm ni kan. ^_^ akak pon sama .. kalo bab menjerit no 1 , hehehe

asha hana said...

owhh means gantung tak bertali right? haisyy tu dayus namanya. mintak dijauhkan kita dr suami mcm tu ea akak. haha kan? kalau cpe dok sebelah kita habis kena cakar. :P

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome