rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, 10 October 2013

3 tahun Bercinta, Baru Tahu Tunangnya Tiada Dara.

assalamualaikum w.b.t



 Saya dan tunang bakal melangsungkan perkahwinan 2 bulan lagi. Saya seorang lelaki yang mempunyai teruna dan mempunyai latar belakang agama yang agak kuat.  Baru-baru ini saya terdetik untuk bertanya kepada bakal isteri tentang ‘dara’ si dia. Alangkah terkejutnya saya apabila akhirnya setelah berkali-kali ditanya, tunang saya akhirnya mengaku bahawa dia sudah tidak dara lagi.

    Walaupun si dia nampaknya seperti benar-benar sudah berubah dan menyesali masa silamnya, tetapi saya sukar untuk menerima kenyataan ini. Bayangkan setelah 3 tahun kami bercinta, si dia langsung tidak memberitahu kisah lampaunya. Wajarkah saya putuskan hubungan ini? Walaupun saya terlalu mencintai dirinya? Haruskah saya memaafkan si dia dan lupakan segala yang berlaku? Saya tertekan.

sila klik SINI untuk tahu jawapan dari soalan di atas. terima kasih :)

#situasi dekat sini aku tak berapa nak faham. tak boleh terima perempuan tu tak jujur dari awal ke atau sebab perempuan tu dah tak ada dara? kaum lelaki. sila jawab kalau situasi ini di tempat korang. hehe ok bye !

11 comments:

pha is said...

hahahaha.. ikut org la.. setengh lelaki pndang serius bnda ni.. sesetengah tak kisah sangat...

asha hana said...

pha is : tak kisah sangat tp kisah kan? ahhaha :P

TelingaBulat said...

kekadang kite sebagai perempuan mmg kne jage sbb tuh shj harta beharga yg ada pada diri kite.tp dalam incase ni klu da perempuan jujur xsalah rasanya bg peluang..ingt org nj jd jujur sng ke?kekadang bile tnye laki "awk teruna lagi ke".hah terketar2 nk jawab..tuh mcm mane pulak..tuh depand pada diri masing2 sebenarnye...allah sendiri tutup aib kite lagikan kite ni hanya hambanya..taubat kite sendiri allah terima,lagikan kite manusia xmampu lg ke utk memaafkan dan time hakikat yg dia da taubat. ;)

Lieya Von Jay said...

mungkin laki tu rasa tertipu dan teraniaya dalam masa yg sama. perempuan plak tak berani berterus terang sebab takut diri nya tak di terima. stgh laki memang xleh teruma kalo perempuan yg akan di kahwini xdak dara tapi zaman sekrang kebanyakan lelaki dah open minded dan menerima seada nya. mungkin dulu2 dia pon ada sejarah hitam jugak la kan . tapi ada gak yang dia ni orang jenis baik tapi tetap sudi menrima perempuan itu dengan hati yang terbuka. terpulang kepada individu. sebab tu apa2 pon kena jaga dara kita .. ^_^

asha hana said...

TB : hana setuju dengan TB. kita nie hanya manusia tak pernah lari dari khilaf masa lampau. ALLAH tutup aib kita jadi kita tak ada hak utk persoalkannya lagi2 bila dia yang akan jadi masa depan kita. kalau kita terlalu memikirkan masa lampau macam mana nak ada masa depan kan? :)

asha hana said...

lieya : agree kak lieya. memang bagus kalau ada lelaki yang open sekarang nie. hmm susah jadi perempuan. kerana kita dikurniakan 9 nafsu 1 akal. kalau akal yang satu tak mampu nak kawal 9 nafsu habis la kita akak. dan lelaki jugak harus mainkan peranan. ada 9 akal. tak kan taak boleh nak kawal 1 nafsu yang ada kan. :)

mirza syazwina said...

walau seteruk mana pun masa lampau tapi kalau dah berubah sepenuhnya,pasti Allah terima,ikut orang nak terima atau tak kan :).

asha hana said...

mirza : yup. setuju. kalau ALLAH boleh terima why not kita sebagai manusia? :)

Kedai Senjata Melayu Warisan Berzaman said...
This comment has been removed by the author.
Kedai Senjata Melayu Warisan Berzaman said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Inilah situasi yg terjadi kat aku .... bakal isteri ku mengaku tiada dara .... tapi aku dgn rela hati terima dia seadanya .... walaupun aku teruna tang2....hurmm sekurg2nya dia berpengalman leh tunjuk ajar aku sket time mlm pertama nnti .... tp agak sayu bg aku bila dia ckp kalau aku nk kwen g 1 pun xpe ... dia xmarah sbb dia masih rasa bersalah sbb xdpt bg keperawanan dia kat aku .... aku rasa ni hikmah dia .... aku leh kwen 4 tanpa halangan !!! yahoooooouuuuuuuu

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome