rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, 21 October 2013

berkubang ! specialnya sungai asahan !

assalamualaikum w.b.t


cehh macam besau sangat la kan gambau. haha saje masuk kan gambau kecik2 nie. malas aku nak masukkan yang besau. malas nak edit. gambau kecik tak nampak ea dok. kang kalau gambau yang besau nak kena tutup apa2 yang patut. sebab belakang rumah nenek aku je. :D

tahu tak apa special sungai nie? bila kau melangkah sekaki je ke seberang sana dah masuk sempadan zohor. then sungai nie banyak ikan besar2. time hujan susah la nak dapat. aku pernah tengok sendiri orang asli dari seberang sana turun sungai nie tangkap ikan besar lengan aku menggunakan mulut sahaja dan mematikan lintah pakai gigi sahaja. percaya tak? hebat kan? haha

err malu sebenarnya nak cerita tapi nak jugak cerita sebab pengalaman nie perit weyh. haha dekat sungai nie ada bahagian2 yang ada lintah tw. dekat tempat aku tengah berkubang tu tak ada la. dekat empangan blah atas. masa kecik dulu aku mandi situ sambil ayah aku menjala ke mancing entah kan. ada lintah hinggap dekat betis aku. apa lagi. menjerit lah aku panggil abg aku sambil peluk ketat2 dia. haha dia pown buang ler lintah tu pakai kupang yang adik aku kutip dekat sungai tu. meh la datang. syok. macam2 ada. kangkung ada sayur tangki ada siput keling buai ada gemis ada ikan besar2 pown ada. cehh promote la pulak. haha :D

#sungai nie la aku nak ajak junior aku berkubang. dia pown dah lama tak masuk kan. haha nt radzi balik gua nak suruh dia rodger gua !

8 comments:

TelingaBulat said...

wah berkubang dia..ape kah perasaan hana heheh

Lieya Von Jay said...

bes berkubang ni. dulu2 kak berkubang dalam sawah padi . hehe

asha hana said...

@TelingaBulat perasaan sangat seronok TB ! haha :D

asha hana said...

@Lieya wahh lg seronok kalau dekat sawah. huhu

chicken_floss said...

alamak bestnya berkubang..tapi bab lintah tu mmg geli..even pacat n ulat pun dah meremang2..lagi lah lintah..huhuhu

asha hana said...

@chicken_floss best kan sis? tp siyes. hana memang geli menatang nie. haihh nak2 naik dekat betis hana. memang tak la ! haihh tak dapat dilupakan. -_-

Azhafizah Md Nor said...

kecik je sungainya..seram nak masuk sungai.takut ada yang memerhati.huh

asha hana said...

@Azhafizah hahaha akak nie. ada pulak. nawaitu kena betul. tak apa. hero kampung ramai. haha :P

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome