rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, 21 October 2013

buah koko !

assalamualaikum w.b.t


kawan aku ada yang tak pernah makan buah nie. kawan adik aku ada yang tak pernah tengok buah koko nie. tapi aku dah puas makan masa kecik2 dulu. koko nie boleh buat koko serbuk tu tw. cuma kena ada mesin pengisar dia la.

buah dia sedap. tp nak kemas daun2 dia tu payah sebab bersepah. memang penat nak kemas. dekat kampung aku banyak. atuk aku siap buat pangkin bawah pokok koko nie. huhu ingat nak bawak balik utk kawan kelas aku kak ecah tapi di sebabkan dia jauhh nun mungkin lain kali la kot. sebab dia tak pernah makan. tu yang nak bagi dia rasa tu. ^_^

#korang pernah makan? :)

8 comments:

Azhafizah Md Nor said...

kecik kecik dulu kat kg penah makan jugak..sedap! tapi orang kata tak boleh makan mentah macam tu banyak banyak..tak tahu sebab ape..huhu

Cikgu Norazimah said...

kecik2 dulu ada gak makan buah ni, mmg sedap ! sekarang, nk tgk pokok ni pon dah takde..hehe

asha hana said...

@Azhafizah la yeke? hana dulu ok je makan. haha agaknya masa kecik2 dia tak nak akak habis kan tu yang dia ckp mcm tu kot. :P

asha hana said...

@Cikgu dekat kampung hana ada lagi pokok nie. atuk hana masih lg simpan. meh la datang kampung hana. haha :D

chicken_floss said...

waaa tau2 pokok ni..sbb dulu selalu gak ikut atok pegi kebun petik buah koko ni..:)

Lieya Von Jay said...

kak penah tgk ja tapi xpenah makan.. :)

asha hana said...

@chicken_floss tahu? wahh. kan akak? buah dia pown sedap. :)

asha hana said...

@Lieya tak pernah? try la kak. tak rugi. :)

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome