rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, 30 October 2013

ikan keli/sembilang !

assalamualaikum w.b.t



memang ramai yang tahu aku suka ikan nie. fav aku. kalau dekat kolej dulu aku kalau ada lauk ikan nie lauk lain aku dah tak pandang dah.

aku pernah suruh ibu aku beli ikan nie dekat pasar. tapi ibu aku tak nak sebab geli nak makan. nak2 yang hidup2 memang geli nak siang. tahu sebab apa? kalau dekat pasar tu kebanyakan nya ikan bela tw. ikan bela nie dia bagi makan benda entah apa2 contoh makanan dia la kan. so bila siang memang sangat la hanyir lebih hanyir lebih busuk dari tangkap sendiri. sebab tu ibu aku geli.

jadi seronok ada ayah yang tahu menjala ikan sungai nie. kadang2 tu aku ada la rezeki makan ikan keli tw. lauk lain memang tak la aku sentuh. haha percaya tak fakta tentang ikan sungai lebih sedap dari ikan laut? parents aku lah selalu cakap. tapi bagi aku sama je. :D


milik en.google. pinjam kejap saja.
sedap kan? betul. ikan keli masak berlada memang superb
huwaa rindu nak makan ikan keli kuim ! :(

24 comments:

Sally Samsaiman said...

akak mmg tak mkn ikan keli :P

adrianna syaz said...

Sya ikan dart ikan keli je mkn..hehe..hana..jom g mncing kat pntai puteri jom

adrianna syaz said...

Sya ulang alik ke ipoh dgn mlaka hana..tp byk lg masa kt mlaka ni..hehe..mmg sllu g mncing2.wlupun x dpt ikan..hehe

Lieya Von Jay said...

kak seumoq hidup xpernah makan ikan keli.. ^_^

Lea Azleeya said...

waaaaa sodap ni... dulu x mkn gak.. mmbr desak soh mkn terus jd kegemaran.. hikhik

asha hana said...

@sally yeke akak.? kenapa? sedap tw. huhu

asha hana said...

@adrianna tapi ikan keli memang sedap kan? oh yeke? jauhnya ulang alik ipoh ke melaka. huhu bila hana dah ada lesen kita lepak la sama. nama je senegeri. tapi tak pernah jumpa. huhu hana pown suka mancing cuma tak pernah ada ksempatan :)

asha hana said...

@lieya la yeke? cuba la try makan. sedap tw. cuba sekali pasti nak lagi. haha

asha hana said...

@lea azleeya hahahha. kan? bila sekali dah try terus rasa mcm addicted. tapi memang ikan keli best. :)

Aefa Aerisya said...

same lah! aefa kalo ade ikan ni mmg xpandang dah ayam hihih.. kat sini susah nak carik. sobsss

mirza syazwina said...

betul2,kalau ikan bela ni tak berapa nak sedap,ikan sungai memang perggh! :)

Cikgu Norazimah said...

fav CN ni, tp tak pernah masak sendiri sebab geli nk siang, makan je ok, hehe

nanakimie said...

dedulu geli jugak nak makan..start duk hostel kengkawan ajar makan...memang sedap upenye...hihi...baru ahad lepas nana makan,singgah makan dekat Restoran Nasi Ulam,nampak ikan keli sambal tak pandang lauk lain dah,:)

Tetamu Istimewa said...

Saya juga suka makan ikan keli. Tapi, yang kecik sajalah. Kalau besar, memang tak juga. Betul tu, kalau beli di pasar kebanyakannya yang bela.

pha is said...

ikan keli x de la minat sangat. tapi boleh je makan.

Azhafizah Md Nor said...

fiza tak makan ikan keli..tapi ni favourite husband :)

asha hana said...

@aefa erkk kat sini? means melaka la kan? banyak je dear. serius. aefa tak pandai cari nie. huhu

asha hana said...

@mirza haha kan? tapi kalau siapa yang tak pandai masak memang tak sedap. sebab rasa hanyir. huhu

asha hana said...

@cikgu haha kalau ibu hana pulak yang tangkap sendiri dia boleh siang kalau beli hidup2 kat pasar dia tak boleh siang sebab bau dia sangat busuk. huhu

asha hana said...

@nanakimie heheh sama dengan hana. kan? hana memang dari kecik addicted makan ikan keli. :D

asha hana said...

@tetamu istimewa dan bela nie isi dia tak sedap dari yang asli dari sungai kan? :)

asha hana said...

@pha is tapi sedap kan? :)

asha hana said...

@azhafizah fiza tak makan? cuba la try. pasti nak lagi. haha

Aefa Aerisya said...

haha.. tak la yg.. kat sini=kuching.. hehehe.. kat melaka mmg byk hihi.. sbb tu suke g melaka :D

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome