rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, 27 October 2013

naluri haiwan lebih mulia ! :')

assalamualaikum w.b.t

milik en. google.

sebenarnya tiada siapa tahu. time aku menangis time aku sedih aku mengadu pada kucing2 aku. dorang seakan faham apa yang aku rasa. bila aku menangis dia akan pandang tenung ke dalam mata aku. kecomelannya mengubat perasaan sakit yang ada.

mereka faham. pasti faham. walau hanya haiwan yang tidak boleh bercakap dengan bahasa kita tapi naluri yang mereka ada lebih mulia dari naluri seorang manusia. kerana apa aku berani bicara seperti ini? sebab kalau tak, pasti tak akan ada ibu buang anak, pasti tak akan ada kes penderaan, pasti jugak tidak akan ada manusia yang selalu lupa pada janji dan hanya menyakiti tanpa ihsan.

sedangkan ibu kucing ada yang sanggup jaga anak ayam. ALLAH. bersyukurnya aku. kerana KAU masih menjaga apa yang aku ada. ALLAH, semalam hanya KAU yang tahu apa yang aku rasa apa yang aku lalui. tidak kah dia juga mengerti? jadi, tolong faham kan dia tentang situasi aku ALLAH. sebab aku tak sanggup untuk ulangi kesilapan yang sama. kesilapan di mana jika aku menangis air mata darah sekalipun pasti tak akan mampu ubatinya. pasti. :')

19 comments:

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

betul tu.. binatang lebih menyayangi anak.. manusia (bukan semua) senang-senang je buang anak.. huhu..

pha is said...

mengadu kat kucing? sedihnya dengar. heheh

Hafiz Hafizol said...

nanti nak try gak ah mengadu dekat kucing2 kat rumah kite tu hihihi.. manatau dia pun boleh menangis sekali ..hihihi

Norhasniza Khalid said...

sabarlah hana, salah satu cara untuk kita lebih tenang, dengan cara yang hana buat... seolah mereka mengerti perasaan hana..

Aefa Aerisya said...

berceritalah.. ringankan beban yang hana tanggung tu.. :)

ain diyana said...

mengadu kat kucing best kan? dia xkan kondem kita.. dia tenung je muka kita seolah2 memahami pastuh dia lentok kepala dia atas tangan kita..

Sally Samsaiman said...

akak kan ada..kenapa tak ngadu kat akak..? :(

asha hana said...

@mizz aiza kan akak? so pathetic manusia mcm nie. lahai. :(

asha hana said...

@pha is perghh perli seyh. haha

asha hana said...

@hafiz try la. best tw. hahha siput. kalau lah kucing boleh menangis sekali dengan kita hana org pertama pengsan. haha

asha hana said...

@norhasniza betul tu mama. sebab tu hana lebih suka ngadu dekat kucing dr manusia yang kebanyakan tak ada hati. :)

asha hana said...

@aefa terima kasih dear. terima kasih :')

asha hana said...

@ain diyana yup, sangat2 betul. even dia tak boleh bercakap tapi tenungan dia seakan dia fahamm kita. :')

asha hana said...

@sally hehe tak apa akak. wahh akak amik berat la pasal kita haha :P

Fais-SKA said...

jgnla sedih2 =) klau dh puas mgadu pd binatang..mgadulah pd Allah plak k..Dia pasti lebih faham..bestnya ada kucing..sy suka..skrg kucing sy dh xde..dlu kucing ksayangan sy skit teruk..sy tenung je dia smbil mnges..hmm sdih betol bla haiwan yg kita sy dah xde..rindu plak

Fais-SKA said...

erk..typo..syg*

mirza syazwina said...

samala kita :),miza pun pape pun suka cakap dengan kucing,dorang paham je ^_^

asha hana said...

@fais-SKA yup. mengadu pada ALLAH lebih baik. la yeke? hmm hana pernah rasa. sangat sedih bila kucing kesayangan pergi tinggalkan kita . tak apa. kalau fais rindu pergi lah cari pengganti dia. mesti akan hilang rindu. :')

asha hana said...

@mirza hmm kan dear? kucing nie lebih faham kita rasanya dr manusia. :")

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome