rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, 31 October 2013

pendidikan ISLAM !

assalamualaikum w.b.t



ok. jangan anggap aku nak bongkak. tapi aku nak bercerita pengalaman sekolah bila hidup bersaing demi subjek pendidikan ISLAM yang sangat2 meralatkan. lahai. ok masa sekolah dulu aku suka score sebab senang gila nak score kan. tapi bukan sebab tu je. aku memang suka subjek nie nak2 banyak yang berkaitan dengan hidup. contoh, pasal adab2, perkahwinan, tertib2 pergi haji dan macam2 la kan. tapi aku lebih suka pasal kisah2 zaman dahulu yang banyak sangat timbulkan kesan sedih. zaman abbasiyah bagai kan. siyes. :')

aku pernah bersaing dengan kawan kelas aku lelaki. sebab nak dapat higher marks kan. masa exam biasa aku kadang tinggi dari dia, kadang dia tinggi dari aku walau pown dalam grad A+ yang sama. tapi bila spm memang aku hampa gila rasa nak nangis sebab dia lebih dari aku ada + tapi aku tak ada. lahai. tak apa. benda nak jadi. kita dah usaha sebaik mungkin kan? T_T

mak itam aku sampai suruh aku apply jadi ustazah sebab pendidikan ISLAM aku selalu score. tapi aku TAK NAK ! sebab apa? sebab aku tak minat mengajar. yang kedua sebab aku bukan perempuan yang baik dan tak layak rasanya digelar ustazah. i mean it. :(

#ok, timbul topik nie sebab adik aku bukak cerita pasal haji dan umrah. "kalau betul pro...". pro? tidak. kalau aku pro aku tak kan kalah dengan kawan aku tu. alahai. benda dah lepas tapi aku tetap rasa ralat. -_-

8 comments:

TelingaBulat said...

kan hana dlu subjek ni ceyh mmg da konfem A punya..pejam mata..hahha bongkak x?kekeke

TelingaBulat said...

eei bru perasaan umah die da berbaju baru la heheh..omeei ;)

Sally Samsaiman said...

akak tak pernah pun dapat A...hahaha....kalau kasi bahasa melayu @ english...baru la bangga diri sikit :P

♥ Lia Abdillah ♥ said...

hebat betul kak hana ^_^V

pha is said...

masa spm, pha is tak ambik pun subjek pendidikan islam.. hehehe

Aefa Aerisya said...

aaefa mmg payah la nak dpt A utk PI ni hahaha... yang kire2 boleh la~

Fais-SKA said...

jd ustazah utk anak2 jelah nnti =) subjek pi ni mmg bestkn, kalau orang islam kta xbest, mmg truk la dia..ishh3

mirza syazwina said...

dapat A tu hebat la tu kan :)..

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome