rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, 25 October 2013

POETRY - rimas !

assalamualaikum w.b.t


Benci aku dengar namanya.
Benci dengan sikap pura-puranya
Rimas dengan persoalan tentang dia
Apa tidak ada lelaki lain yang menjadi sebutan
Kenapa harus dia?
Aku rimas
Mahu saja aku lemparkan semua kemelut dada
Dia hidup dia mati dia sakit dia bahagia
Itu bukan urusan aku serasanya
Mahu saja aku katakan pada mereka
Pada kau juga
Kebencian ini di tahap maksima
Aku hanya diam tanpa bicara
Walau sakit telinga walau sebu di dada
Aku benarkan kata-kata
Inilah aku yang keberaniannya mati tanpa punca
Tidak, kau lah penyebabnya
Hakikat kau juga sama
Pengecut tidak berani menjelma
Hanya tunduk dengan kelelakian palsu
Tunduklah sampai bila-bila
sampai akhirnya aku tiada lagi rasa.

6 comments:

shekechik said...

Oppss..garangnya dia..hehe sabar ya.. =)

Aefa Aerisya said...

sabar.. sabar.. hana minat berpuisi ye?

asha hana said...

@shekechik heheh biar kan garang. tak ada orang pijak kepala. :P

asha hana said...

@aefa heheh minat sangat dear. dah jadi hobi. :)

mirza syazwina said...

nampak kebrutalan di situ..heheee

asha hana said...

@mirza yeahh. kak hana memang brutal. sepp sikit. hahah

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome