rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, 13 October 2013

yang cantik je ke masuk syurga?

assalamualaikum w.b.t

tajuk entry mcm marah kan. memang tengah tahan marah nie. haisyy manusia sekarang nie lebih memandang paras rupa dari tulusnya hati kan?

seronok kau hina dia. dia gemuk, muka buruk, pendek. lagi apa? apasal? kau perfect sangat? yang cantik je ke masuk syurga? hidup tu jangan nak nilai sesuka hati kau. damn dia depan2. kalau tak puas hati simpan dalam2. jangan sampai anugerah ALLAH pada dia kau nak pertikaikan. kau hina wajah dia bermakna kau hina kurniaan ALLAH.

chop ! terasa ? bagus lah. memang tuju utk kau pown. foolish ! -_-

#haa lagi satu. kalau nak wajah kita nie awet muda. bukan senyum saja tw. cara lain, kita kena sentiasa memuji kurniaan ALLAH. betul tak tipu. sekali gus kau dapat pahala free2 je. tp yang penting niat kena ikhlas. jangan buat sebab nak wajah nmpak berseri je. dahulukan ALLAH. ok bye !

6 comments:

mirza syazwina said...

betu tu,kalau hina orang maksudnya hina ciptaan Allah..takut Allah tarik nikmat nanti..

Cikgu Norazimah said...

betul tu, tapi selalu nya yang suka hina orang bukan orang yang cantik sangat pon, perasan cantik jer, biasa la lumrah manusia, sering lupa diri, sama2 la kita muhasabah diri sebab cantik tu tak kekal selamanya ;)

asha hana said...

mirza : hana memang tak suka betol org mcm tu. haisyy tak reti nak hargai kurniaan ALLAH. tahu nak hina je -_-

asha hana said...

cikgu : betul tu CN. selalunya perasan cantik. alahai. kecantikan bukannya kekal kan. semoga CN. :)

Lieya Von Jay said...

betol tu hana , mengata sana sini tapi cermin diri tu tak pernah langsung. sabo je lah kan..

asha hana said...

lieya : ha kan? tak suka org mcm nie. bg penampau skit tahu la nnti. -_-

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome