rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, 25 November 2013

cencaluk, budu, tempoyak??

assalamualaikum w.b.t

cencaluk. orang melaka kalau tak tahu makan cencaluk sila berambus dari negeri nie
haha gurau je ok ! tapi memang sedap weyh. haihh
siapa sini oghang melake sila angkat kaki ! :D

budu pulop dari kelate. aku tak makan. loya tekak.
tp ayah aku makan. sedap ke?
ikut tekak masing2 kan? hik2
ore kelate makan la ea dop?

yang nie tempoyak. asal dari nogoghi sembilan tak silap
tapi ibu aku kata perak pown ada jugak. haha
lagi tak boleh masuk anak tekak aku sebab masam
tp bila masak dengan masak lemak cili padi kan
sumpah sedap sebab dia tak rasa masam hehe ^_^

#entah kenapa rasa macam nak update pasal nie. sebab mak aku belikan cencaluk utk orang perak. siapakah gerangan itu? in sha ALLAH kalau ada jodoh. ehh bukan aku lah. serius bukan aku. haha abang aku ler. :D

12 comments:

Hafiz Hafizol said...

semua saya sukaaaa hahaha..


budu + tempoyak = sedap.


cencalok + budu = sedap jugak.

lol.

Azhafizah Md Nor said...

antara 3 di atas,fiza makan cencaluk je..sedap! campur bawang potong n cili..sedapnya!

TelingaBulat said...

cencaluk sedap..klu dpt mkn ngn nasi panas,gorneg telur n cencaluk pn ckup da..seleraa

Sally Samsaiman said...

akak mkn semua, tp my first love would be Budu...

ambo kan ore kelate :)

Pha Is said...

tempoyak dari negeri 9..???? sbb rasanya lagi sinonim dgn perak.. n9 dh ada masak lemak cili padi sdah la.. hehehe..

Lieya Von Jay said...

kak xmakan tempoyak. memang xpernah rasa dan x pernah teringin . kalo masak lemak yg letak tempoyak mmg kak xkan makan . sgt2 anti dgn tempoyak

asha hana said...

@hafiz haha sedap ke erk? tertanya2 jugak. haha

asha hana said...

@azhafizah hhehe kita sama. terbaik kalau pedas kan? :D

asha hana said...

@TelingaBulat ohh hana pulak suka makan dengan kuah asam pedas. mables !!

asha hana said...

@sally ohh baru tahu akak ore kelate. hik2. meh pos sikit budu. nak try rasa. :D

asha hana said...

@pha is haha bukan dr n.9 ea? hana tak tahu ler. masak lemak cili padi orang neger tak sepedas masak lemak cili padi orang melaka tw. haha

asha hana said...

@lieya hahaha mula2 dulu hana macam akak la. memang tak suka tempoyak. tp dah try rasa dalam masak lemak cili padi sedap pulak. sebab dia tak ada rasa masam2 tempoyak tu. tu yang boleh telan. hik2.

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome