rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, 27 November 2013

pe'ah pe'ah. lahai !

assalamualaikum w.b.t
(auto post)


haihh. pe'ah nie kan tak sama macam kucing aku yang dulu nama dia sinchan tw. sinchan tu pandai jaga anak. pe'ah nie? dah beranak kali kedua pown macam tu jugak. haihh

tahu tak seekor kitty aku hampir mati tersepit kat tepi almari baju dalam bilik ibu. si pe'ah nie tahu nak pindahkan je keje. menyusukan tak nak. nasib baik la tergerak hati ibu aku nak check. nasib baik aku nampak dekat tepi almari dan disebab kan adik aku si fateha tu tangan kecik dapat lah capai si kecik tu haa.

ibu aku cakap patutlah agaknya si gemuk (abg kepada si kecik) menjerit2. mintak tolong rupanya. sebab dia sekor je ada dekat bawah. yang dua ekor tu ada dekat atas almari. yang sekor tu tersepit. nak nangis aku tadi. sebab takut apa2 jadi kan. haihh pe'ah pe'ah. so kurungkan kejap si pe'ah dengan kitty2 sebab dorang tak dapat susu dengan sempurna. dan ayah aku la yang tukang jaga sebab pe'ah takut dengan ayah aku. haha. kalau korang tengok memang kesian. rakus gila nyusu masing2. -_-

#ibu mana yang tak sayang anak. cuma dia nie tak tahu cara dan takut orang akan amik anak dia.

6 comments:

TelingaBulat said...

peah mst mude lg kn hana?

Nizam Erul said...

Hmm, rasanyaa Pe'ah masih muda lgi ,tu lahh taktahu nak jaga anak :3

mirza syazwina said...

nasib baik la sempat selamatkan,lama2 mesti pandai tu, :)

Aefa Aerisya said...

die xready lagi nak jadi mak tu.. heheh :D

Azhafizah Md Nor said...

kucing ni kalau anak die kecik lagi mesti die malas nak tgk2 kan..dulu kucing fiza beranak pun xpandai jaga..mati anak dia..sian..

aisya said...

Samalah dgn kucing sy. Huhu. Kurung dlm cage baru ank dia dpt menyusu.

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome