rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, 10 November 2013

POETRY - antara hati dan akal

assalamualaikum w.b.t

aku punya pilihan
tapi mana satu harus aku genggam
yang bermain di akal
atau yang bermaharaja lela di hati kusam
sedang akal kata hapuskanlah
tapi hati kata jangan benarkan ianya terhapus
mana satu harus aku ikutkan
ditelan mati emak diluah mati bapak
perlukah aku berterus terang tentang kekeliruan
atau biarkan sahaja kemarahan mengawal hati dan akal
keliru aku
kalaulah keberanian tu ada
pasti aku luahkan semunya malam ini
ya pada kau yang sememangnya pelakon dalam drama aku
keberanian hadirlah walau sejenak
aku mahu berdepan dengan dia sang raja drama
yang melarikan diri ketakutan
sedang aku setiap malam fikirkan
mencorak langkah demi hapuskan silam

^_^

#kekeliruan ini tak akan aku hembuskan. biarkan sampailah ianya busuk bernanah di dalam. jangan bersimpati kerana aku tak perlukannya sama sekali. apa harus aku buat. aku sangatlah keliru. keliru. keliru. T_T

2 comments:

nanakimie said...

banyakkan berdoa padaNya ye dear....

asha hana said...

@nanakimie in sha ALLAH. dan hanya DIA maha mendengar segala rintihan kita. :')

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome