rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, 3 November 2013

salam awal muharram !

assalamualaikum w.b.t

hari selasa nie tanggal 5 november akan masuk lah bulan Maharram di mana catatan amal kita ditutup, diserahkan kepada ALLAH S.W.T dan diganti dengan yang baru. sebelum catatan amal aku ditutup, aku ingin pohon seribu kemaafan kepada sesiapa je yang pernah aku sakiti sama ada sengaja atau tidak sengaja termasuklah yang tengah baca nota tangan ini.

jadi, tolong ingatkan pada kawan2 yang lain juga, "barangsiapa memperingatkan bulan Maharram kepada saudari semuslimnya maka api neraka diharamkan menyentuhnya."

sabda Rasulullah S.A.W : "sampaikanlah walau satu ayat dan hendaklah kamu saling berpesan-pesan."

"setiap kali datangnya tahun baru
membuat aku risau dan resah kerana
semakin singkat umurku
semakin dekatnya ajalku
semakin tipisnya waktu pengampunan ALLAH terhadapku
semakin dekatnya hari penghitunganku.."

26 comments:

Lieya Von Jay said...

semoga kita sentiasa memperbanyakkan amalan untuk tahun hadapan ^_^

Sally Samsaiman said...

akak dah maafkan hana...eh? hehehe...Salam Maal Hijrah sayang :)

Pha Is said...

salam maal hijrah..

Azhafizah Md Nor said...

salam awal muharram.nanti jangan lupa baca doa akhir tahun dan awal tahun ye. :)

nanakimie said...

salam awal muharam hana:)

Putri said...

Salam awal muharam
semoga kita akan jadi insan yg lebih beriman pada tahun baru ni

Super Girl said...

salam maal hijrah jugak :) deeya tersentuh baca quote yang last tuu :')

mirza syazwina said...

salam awal muharam juga untuk akak hana comel ^_^

asha hana said...

@lieya in sha ALLAH akak. semoga akan datang lebih memberi barakah pada kita :')

asha hana said...

@sally yeay. kak sally dah maafkan kita. hehe salam maal hijrah kakak sayang :)

asha hana said...

@pha is salam maal hijrah :)

asha hana said...

@azhafizah terima kasih ingatkan :)

asha hana said...

@nanakimie salam awal muharram nana :)

asha hana said...

@putri in sha ALLAH. semoga ea. salam awal muharam. :)

asha hana said...

@super girl sedih kan? sebab tu hana stick dekat entry. amik dekat en. google. :')

asha hana said...

@mirza hehe salam awal muharam utk adik mirza yang cantik :)

Aefa Aerisya said...

selamat menyambut awal muharam hana :) erm.. tak boleh mintak duit raya ye awal muharam? haha :P

asha hana said...

@aefa selamat jugak dear. hahah kalau boleh mnx hana nak mnx aefa dulu. boleh? :P

Aefa Aerisya said...

erkk.. ok cancel. duit raya utk hari raya je hahahaha

Putery FarHaNa said...

salam maal hijrah!

azizah :) said...

salam maal hijrah dik :)

asha hana said...

@aefa hhaahh boleh pulak main cancel2 erk. :P

asha hana said...

@putery salam maal hijrah jugak dik :)

asha hana said...

@azizah salam maal hijrah akak :)

Ain Syazana said...

salam awal muharam. semoga amalan kita sentiasa yg terbaik pada penglihatan Nya. anyway sy dtg sini n follow. tq singgah blog sy ye hehe

Ain Syazana said...

salam awal muharam. semoga amalan kita sentiasa yg terbaik pada penglihatan Nya. anyway sy dtg sini n follow. tq singgah blog sy ye hehe

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome