rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, 1 December 2013

apa yang harus aku lakukan !

assalamualaikum w.b.t

apa yang harus aku buat seandainya satu hari nanti dia datang dengan keluarganya ke rumah aku membawa hajat.

patut atau tidak utk aku terima? tanya hati? sedang hati banyak kali memendam rasa sehingga jadi busuk bernanah. tanya akal? macam mana akal mahu bertindak sedang aku kaku bila bicara kau malam tadi seperti ikhlas. aku buntu.

sebelum kau bicara seperti itu lagi. fikirkanlah tentang aku yang masih punya impian ingin menggali sesuatu yang dah hilang. tak takut? tak malu? sedang aku malu utk hadapinya seorang2.

tapi si ibu pada aku dan juga dia. seakan sudah memberi lampu hijau. macam tak percaya apa kata ibu dia. tapi ibu aku, "bila nak datang masuk meminang? bila dia habis belajar?" menyesal pulak cakap apa yang berlaku masa kerja kawen kak hajar tu. haha


aku terkejut dengan apa yang berlaku semalam. semuanya. tentang bicaranya. tentang bicara kedua ibu bapanya. tentang perjumpaan yang tak dirancang. tentang bicara ibu aku. kalau ada jodoh adalah. bak kata dia pown, "doa ibu sangat makbul." in sha ALLAH bila dah sampai masanya. :')

8 comments:

mirza syazwina said...

insyAllah akak,segalanya dalam perancangan Allah :')

adrianna syaz said...

Semoga semuanya berjln lncar tuk hana :)

Super Girl said...

doa bebanyakk dan istikharah laa . kalau rasa tenang , inshaAllah , dia jodoh yang baik :)

Azhafizah Md Nor said...

semoga dipermudahkan segalanya..doakan yang terbaik ye :)

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

doakan yang terbaik.. semoga semuanya dipermudahkan oleh Allah..

Aefa Aerisya said...

jgn lupe jmeput aefaaaaa~ xjemput jage laaaa.. xnk kawan!

Sally Samsaiman said...

istikharah minta petunjuk...benda baik buat ape nak halang :)

Pha Is said...

waa... bagus la... perkara yg baik elok dipercepatkan.. :)

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome