rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, 18 December 2013

dulu atau kini, baru aku faham.

assalamualaikum w.b.t


dulu masa tengah belajar lagi dekat kuim aku berkira-kira sama ada patut atau tak aku teruskan langkah dalam bidang nurse sedangkan aku belajar penuh dengan khayalan, tak serius macam budak lain, pointer tak pernah memuaskan.

lepas aku dah habis belajar aku tetap dalam pemikiran yang sama sampaikan dorang suruh aku apply spa pown aku kata nak ke dorang ambik pelajar swasta macam aku nie. dah la pointer entah apa2. dulu aku terlalu expected yang spa hanya akan ambil pelajar kkm dan pelajar yang grab pointer yang awesome.

sekarang aku dah faham. ALLAH, terima kasih kerana tunjukkan sifat adil-MU dan kasih sayang-MU. semuanya bergantung pada rezeki dari ALLAH. bukan dari kepandaian, bukan dari pointer yang awesome, bukan dari status pelajar swasta atau goverment. tapi kerana rezeki yang ALLAH dah tetapkan. dan kalau aku terima sekali pown bukan sebab gaji tapi kerana ada wajah2 yang gembira di atas rezeki yang ALLAH dah limpahkan untuk aku kali in terutama ibu ayah dan keluarga tercinta. :')

cuma sekarang aku takut. takut untuk melangkah ke alam pekerjaan yang lebih serius. bekerja under kerajaan. takut aku tak mampu catch up. sebab dulu tahap keseriusan aku cuma 20%. tapi demi kehidupan yang lebih terjamin aku harus sahut cabaran. kan?? ^_^

#dan satu lagi bad news. anak kucing aku sekor dah mati sebab kurang susu dari ibu dia. si pe'ah tak pandai jaga anak. hmmmm T_T

10 comments:

Sally Samsaiman said...

Betul...rezeki tu Allah dah tentukan...tak semestinya yg nmpk baik pada kita...itu yg bagus... Best of luck dik..!

Invisible Me said...

Rezeki dari Allah kita tak tahu. Moga semuanya baik2 saja :)

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

all the best.. rezeki kita memang dah ditetapkan oleh Allah.. :D

Norhasniza Khalid said...

gud luck hana, apa pun!! tetap semangat ok!

Azhafizah Md Nor said...

Alhamdulillah hana dah berjaya habiskan study..Itu rezeki hana kan.All the best ye!alahaii siannya si comel tu dah xde..kucing ni susah nak jaga anak dia..so kena tengok2 kan

ZalinZalina said...

InshaaAllah Hana..kalau niat kita baik nak bantu ibu dan ayah, segalanya akan dipermudahkan...kak ina dulu pun camtu...sanggup korbankan segalanya asal nak bahagiakan kedua ibu bapa... alhamdulillah terasa berkatnya sampai sekarang :)

Aefa Aerisya said...

rezeki tu.. pointer tinggi tak jamin dpt kerja jugak :D

Pha Is said...

insyaAllah.. asha hana boleh lakukannya..

takziah atas pemergian anak kucing tu...

mirza syazwina said...

Allah ada perancangannya yang tersendiri untuk hambanya :)..mmm..akak..anak kucing sekor mati?huhuu,saya pulak tinggal sekor je anak kucing ni haa..

Cikgu Norazimah said...

dah tertulis di 'sana' yang hana akan menjadi nurse, so teruskan usaha menjadi nurse yang baik hati dan berdedikasi, takmo garang2 !

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome