rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, 30 December 2013

pertikaian tentang tatu.

assalamualaikum w.b.t


gambar dari facebook.

lelaki yang bertatu tu dah masuk ISLAM. tp aku tak ingat nama dia. ada jugak kes yang macam nie tapi dia berkesempatan pergi rumah ALLAH di tanah suci makkah dengan kesan bertatu di tangan. tak tahu la orang yang sama ke tak.

sekarang soalannya, kenapa ada tatu? boleh ke? kenapa tak buang? dan bla bla bla. sebenarnya tatu tu kisah silam. kalau dia dah masuk ISLAM dan kembali kepada jalan yang benar serta dah mohon taubat pada ALLAH, tatu itu tak jadi permasalahan pown. kalau boleh buang kita buang. kalau ada caranya utk buang memang lah harus buang tatu tu. kalau ianya mendatangkan kemudaratan kenapa perlu buang? ISLAM itu mudah dan tak membebankan. jangan kerana sikap kita terlalu bertegas membuatkan orang bukan ISLAM memandang enteng pada kita yang sebagai muslim nie. take note. :)

#tak salah kan dalam bicara aku? kalau salah perbetulkan. kita sama2 ingatkan. :)

15 comments:

Pha Is said...

yup.. stuju.. kalau dah memudharatkan kalau buang, x perlu la.. bnda dah jadi..

Pha Is said...

sama la macam kes baby luar nikah.. kan..? itu kisah silam, tapi tak perlu la buang anak tu...taubat, n life go on.. hehehe

adrianna syaz said...

Singgh mlm hana..lma x snghh sini.hehe

Invisible Me said...

Betul tu. Apa yg Hana ckp tu betul :)

Norhasniza Khalid said...

ntah lah hana, mama bukan arif bab tatu ni..

Boleh jenguk mama di sini.. Mamaniza.com

Kechek Buzz said...

betol, kisah silam tu dah jadi sejarah pun.. lagi pun agama kita juga melarang memudaratkan diri...

Akeyla Azmi said...

Betul, qila takpaham org yang duk paksa buang. Benda dia dah taubat, sekarang dia dgn Allah lah kan kak hana hehehe.

Abah pon ckp sebijik mcm kak hana, islam tak memudaratkan and mudah kot. Pastu kesian lah nanti tangan dia jadi lagi buruk kot melainkan ada byk duit buat laser woo eheh.

:D

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

betul tu.. yang penting dia dah bertaubat dan kembali kepada Allah..

Engku Muzahadin said...

Lelaki itu Mike Tyson petinju famous satu masa dulu... Org yg baru hijrah ni kita tak boleh tegas sgt, kena pelan2, tkut diorg kembali pd agama asal mrk...

aisya said...

Ada jugak org bgtau sy mcm tu.. kalau boleh buang, buang lah kecuali ianya mendatangkan kemudaratan kt org tu.. Kdg2 persepsi org ni yg susah kita nk ubah, sy ada sorg pakcik yg convert Islam tp bertatu.. dgr ckp2 org ni sampai satu tahap, dia ckp dia segan nak ke masjid sebab dia bertatu..

msredcheesecake said...

tak berani sgt nk komen soal hukum...cuma memang ada terbaca kalau memudaratkan tak perlu buang...cuma kita mesti usaha buang dulu, kalau tak boleh kita serah pada Allah

Gee Lion said...

betul apa cik hana ni cakap. tak salah saya nama dia Mike Tyson.

Yumida Huda said...

pernah dgr ceramah pasal tatu ni. betul apa yg hana cakapkan tu

Sally Samsaiman said...

sekarang ada cara nak buang, tapi mmg agak sakit sikit la...

mirza syazwina said...

betul3,kalau memudaratkan biarkan aje..islam tu mudah :)

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome