rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, 12 December 2013

pisang rebus !

assalamualaikum w.b.t
(auto post)

belum dikupas.

siapa tahu makan menatang nie haa?? sedap weyh. hik2 makanan orang kampung bebeh :)

nie pakai pisang abu. tapi nak sedap pakai pisang nangka. rebus lebih kurang dalam 25 or 30minit. then letak garam dalam air rebusan. kelapa parut campur dengan gula tebu untuk disalut pada pisang yang dah siap rebus tadi. then makan lah ! hehe

aku dapat makan dua potong yang kecik je sebab panas masa tu. ingat nak tinggalkan kejap. then ayah ajak makan luar pulak. so bila balik rumah nak makan dah kenyang. owhh terabai niat nak makan. ibu suruh rebus sendiri tp malas sebab masakan air tangan ibu lebih sedap kan. haha alasan seyh. ok la tu dapat jamah sikit dari tak ada kan? hehe ^_^

10 comments:

Azhafizah Md Nor said...

Macam menarik je pisang rebus ni.tak pernah jumpa lagi resepi ni..tq share hana

Mime MF said...

Tak penah makan lg pisang rebus ni..tp nmpk cm best jer..:D

aisya said...

tak pernah plak makan pisang rebus. :D

ain diyana said...

x pnah makan la natang tu.. hehehe 1st time dgr pisang rebus...

Lieya Von Jay said...

akak pon tak pernah makan pisang rebus dan 1st time dgq :)

Pha Is said...

pernah makan jugak.. tapi x layan sangat.. ni selera orang tua2 la katakan.. hehe

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

wah.. sedap tu.. dah lama tak makan.. kalau ubi kayu rebus pun buat lebih kurang macam tu juga..

Invisible Me said...

IM orang kampung tapi tak pernah makan dan jumpa lagi
:)

adrianna syaz said...

Sya suka mkn pisang rebus ni hana..mmg sedap..tmbh makan hujan2 ni..mmg sgt sedap...nyum2...

mirza syazwina said...

cam senang je..boleh try ni..makanan kampung ni memang sedap :D

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome