rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, 13 December 2013

POETRY - berdamailah wahai sayang :')

assalamualaikum w.b.t


milik en google

Sentap aku dalam tatapan ke arah tubuh yang kaku
Tersadai dia di pertengahan jalan
Perut isinya terburai
Menggigil kaki aku
Ini pertama kali aku melihatnya depan mata
Walau bukan ketika dia dilanggar
Tapi mayatnya berada depan mata
Dengan segala isi perut terkeluar
Apa lagi yang harus aku buat
Saat itu jantung aku tak keruan degupannya
Ya Allah
Wahai manusia
Satu benda yang harus kau tahu
Ketika kau melanggar dia tiada sesiapa
Ketika dia dilanggar dia mengharap kan kau berhenti seketika
Bukan untuk mengganggu pengguna jalan yang lain
Kerana mungkin saat itu dia masih bernyawa
Bertanggungjawablah
Seandainya anak sendiri diperlakukan seperti itu apa rasa kau
Walau dia tidak punya akal
Tapi dia masih punya hati
Wahai kucing semoga kau damai ‘di sana’

5 comments:

mirza syazwina said...

ya Allah,tak boleh la tengok kucing jadi macam ni..sedih :'(..

Mazni Munawar said...

kesian kucing tu.. :'( siapalah yg langgar dia. geramnya!

ZalinZalina said...

Kak ina masih trauma coz pernah terlanggar kucing kak ina masa nak reverse kereta...sedih sangat2...rasa bersalah sampai sekarang tau...

Azhafizah Md Nor said...

sedihnya tengok..fiza pernah tarlanggar kucing..drive slow je..tetibe kucing tu lari lintas jalan suddenly,dengar kuat gak bunyi tu..trauma lak nak drive..tapi esoknya tempat kejadian takde kesan ape pun..luckily..tak tahu ape jadi kat kucing tu.alhamdulillah trauma xde dah..kucing ni kadang² suke berlari tengah jalan tibe² lagilah kat taman tu kan..

Lieya Von Jay said...

ya Allah kesian nya.. anak dok isap susu lagi tu... kejam nya manusia

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome