rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, 3 December 2013

POETRY - dia kekasih dari dunia berbeza

assalamualaikum w.b.t


Alhamdulillah selesai sudah
Hanya mampu aku ucapkan dari jauh
Kata orang takdir tidak menyebelahi
Tapi aku tak mahu salahkan takdir
Mungkin ada hikmah
Mungkin satu saat semua pasti kembali
Kita yang masih hidup ada gembira ada berduka
Tapi dia yang melihat dari jauh pasti kecewa
Maafkan aku wahai kekasih
Bukan pinta aku untuk jadi seperti ini
Andai sahaja kesempatan itu masih ada
Akan aku kutip satu persatu
Walau aku digelar pengemis
Akan aku satukan kembali apa yang telah kaku
Berikan aku kekuatan
Satu saat nanti pasti Allah dengarkan rintahan kita
Jangan mengalah
Sambutlah tanganku walau cuma dalam mimpi
Dakaplah aku kerana aku tahu kita dari dunia berbeza
Tapi aku tahu kau di sana sedang tersenyum melihat kebangkitan aku
Aku bangkit demimu
ALLAH peliharalah dia di sana
Jangan biarkan dia melihat tangisan sepi ini
Rayuku rintihku

#dialah kekasih aku yang tak mungkin aku lupakan. siapa? boyfriend? nope. dia seorang lelaki yang aku jadikan idola dan pembakar semangat untuk aku terus melangkah. cuma kami terpisah dari dunia berbeza. dia di alam sana dan aku masih berdiri atas bumi nyata kerana dia mungkin. :')

6 comments:

Cik Mun said...

siapakah dia??huhu..semoga dia terus menjadi semangat untuk asha maju dan berjaya..

ZalinZalina said...

ehem ehem...sapa agaknya dia tu yek :)

Aben Mpun said...

ayah ke???

Lieya Von Jay said...

mendalam sgt mksd nya

Cikgu Norazimah said...

sedey pulak baca, ayah ker?

mirza syazwina said...

tersirat sugguh maksudnya, :)

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome