rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, 5 December 2013

POETRY - kerana takut sejarah itu berulang

assalamualaikum w.b.t

Sejarah walau hitam tetap kita harus tempuh
Kerana apa?
Kerana di situ terletaknya masa hadapan
Dan mungkin sejarah hitam itu bakal berulang lagi
Aku mangsa pada sejarah itu dah lali
Tiada lagi tangis
Aku berikan kesempatan kedua ketiga atau seterusnya
Bukan kerana aku bodoh seperti anggapan mereka
Tapi kerana aku punya agenda sendiri
Nekad bukan?
Begitulah pada yang tegar menyakiti
Memberi maaf itu mudah seperti makan gula-gula getah
Tapi untuk melupakan ibarat kau cuba membunuh diri
Sakit bukan menghiris tangan gunakan pisau tajam?
Begitulah rasanya sakit bila kita cuba lupakan sedangkan kita tak boleh
Jangan tertipu dengan gelak tawa
Ikhlas?
Aku sedang pelajarinya
Atas dasar kemanusiaan
Aku dan kau seperti ini sekarang
Berdoalah agar marah dendam ini terlerai
Jangan salahkan aku
Kerana aku takut ianya kan berulang
dan terus menyakiti tanpa dosa

maybe?? :)

#tengahari tadi masa nak bukak blog kan. boleh log in tapi tang nak bukak link/url tu ha. page not found katanya. nak nangis rasa. aleh2 dalam berapa jam. dah ok pulak. main ! haihhh -_-

3 comments:

Azhafizah Md Nor said...

lupakan yang lama..kenali yang baru..pasal blog tu mungkin server tgh upgrade kot

adrianna syaz said...

Byk2 sabar tau hana..buka hati tuk cerita yg baru mungkin... lupakan yg lama ^_^

Lieya Von Jay said...

past is past. jom kita hidup utk masa depan plak yer hana :)

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome