rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, 8 December 2013

syirik kecil tanpa kita sedar !

assalamualaikum w.b.t
(auto post)

Syirik kecil boleh jadi macam ni.

Situasi 1
Ammar sedang menyanyi. Tiba-tiba kawannya, Farhan berkata. "Nanti hujanlah". Haa, tu boleh jadi syirik kecil.

Situasi 2
Azlie bertanya kpd Ahmad. "Awak dah solat zuhur? Ahmad mjwb, "Dah, semalam."

Haaa perkara kecil sebegitu pun boleh jadi syirik dari setiap percakapan kita tanpa kita sedar. Ini kerana dia memperlekehkan amalan wajib lima waktu. kita tak tahu pada mulanya, sekarang dah tahu kan? Sumber 'Usrah' tv 119.


salah satu darinya. dan ketiga2 dalam gambar nie sebenarnya dalam situasi yang sama. perasan tak? ke aku je yang perasan? ok bye !

#moga2 kita dijauhkan la ea. dan aku agak terasa dengan situasi 1 dekat atas tu. so dah tahu kan? kena hati2 bila bercakap lepas nie ea. :)

4 comments:

Hafiz Hafizol said...

eh,. bahya la .. pasnie kena jaga percakapan.. pernah jugak secara x sengaja buat syirik kecil tu :(

adrianna syaz said...

Mudah2 an kita boleh mnjaga percakapan la..pikir 2,3 kali sebelum ckp ni :)

Pha Is said...

smoga kita terhindar dari melakukan syirik kecil ni..

mirza syazwina said...

tak taw pulak yang pasal hujan tu boleh syirik..selalu jugak buat..huhuu..tak nak buat dah lepas ni.. :/

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome