rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday, 18 January 2014

berdosa buat orang tertunggu-tunggu dengan harapan palsu

assalamualaikum w.b.t
(auto post)

Ustaz Azhar Idrus Kata : Kalau kita tak suka seseorang yang suka pada kita, terus terang sahaja. Jangan buat orang menanti. Jangan cuba-cuba nak uji sampai dia terbukti benar-benar suka kita. Jangan sampai libatkan keluarga jika tak sukakan dia. Jika pasti tidak suka, katakan saja tidak suka. Jika suka, katakan suka. Sebab kita tidak tahu mungkin Allah akan membalas kembali perbuatan kita membuat orang ternanti-nanti. Buat orang menanti dengan harapan palsu adalah berdosa. Bila orang terluka, kitalah yang menzalimi orang. Doa orang yang dizalimi akan dimakbul Allah. Jangan sampai Allah pula uji kita dengan seberat-berat ujian. Jangan sampai Allah makbulkan doa orang yang dizalimi kita. Jangan sampai Allah buat kita pula yang ternanti-nanti seseorang yang kita nak. Belajarlah dengan tegas berkata, "Ya" atau "Tidak". Istikharahlah juga sebelum memberi jawapan . Jangan permainkan perasaan orang yang menyayangi kita.

ok aku share dekat fb member CIK KILA semalam.


klik untuk tumbesaran :)

9 comments:

ewanthology said...

nanti terkena pada diri sendiri semula.

Gee Lion said...

haish.. rungsing-rungsing.. rungsing bila baca ni. guess, kita masing-masing ada dilema sendiri, ye rite?

qieyla adzman said...

Hehe.. ak sokong ko.. hee.. wahai kaum adam
Jgn la permainkan perasan perempuan .. ;)

mirza syazwina said...

apa yang kita buat dekat orang akan kena balik dekat diri kita sendiri..

Norhasniza Khalid said...

kena sentiasa beringat-ingat...

Abak Lorong Cinta said...

In Shaa Allah... betul tu... amat mnyakitkan... abak pun laluinya. harapan,tapi bila reflek diri hanya untuk Allah,tiada apa yg plu disesalkan..

Qasih vee said...

Cuma satu yg saya pegang , setiap apa yg kita buat ada balasannya sama ada baik atau buruk .

Amanina Mads said...

sama juga lah kalau org lelaki bg harapan palsu kt kita.. yg penting jgn terlalu percaya :)

Akeyla Azmi said...

ish, nasibaik qila takde bagi sape2 harapan eheheh

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome