rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, 14 January 2014

isteri bekerja tolak disetubuhi tak dilaknat

assalamualaikum w.b.t
(auto post)


Isteri yang bekerja.. Suami yang Isterinya bekerja.. WAJIB Baca Soal Jawab ini. "Tangggungjawab mencari nafkah untuk keluarga terletak sepenuhnya atas bahu suami, dan isteri tidak diwajibkan mencari nafkah. Justeru, apabila isteri reda bekerja mencari nafkah bagi membantu suami melaksanakan tanggungjawabnya, sudah tentu suami perlu bertolak ansur. " "Mustahil Allah dan malaikat akan melaknat isteri yang bekerja siang dan malam bagi membantu suami membina keluarga sempurna. Sebaliknya, suami yang gagal meringankan kerja isteri sepatutnya dihukum. Tambahan pula kerja rumah seperti memasak dan membasuh bukan tanggungjawab isteri, tetapi SUAMI! " - Ustaz Rohidzir Rais

#tak salah kalau aku pown nak share kan? semoga perkongsian ini bermanfaat pada mereka yang dah pun mendirikan rumah tangga dan masih ragu2 tentang hal nie. :)

6 comments:

Gee Lion said...

hah, baru je baca ni dlm paper. setuju dgn ustaz tu.. wahai lelaki, kasihanilah para isteri anda yg bekerja. fahamilah keletihan mereka.. huhu..

Pha Is said...

amboi.. tetiba je ni.. x pe, preparation. heheh

mirza syazwina said...

betul2,pernah jugak terbaca,bab masak semua tu bukan tanggungjawab isteri sebenarnya..tapi para suami kena paham kan..

Azhafizah Md Nor said...

bertolak ansur sepatutnya :)

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

sangat bermanfaat perkongsian ini.. :D

cik kiera said...

Perkongsian yang bagus . Terima Kasih :)

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome