rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, 27 January 2014

POETRY - kusut serabut. tahu apa makna?

assalamualaikum w.b.t

tahu makna kusut?
tahu makna serabut?
tahu apa makna sakit?
aku lah itu
menanggung walau seorang
yang lain?
aku tak harapkan langsung
cuma bicara palsu
sumpah cuma bibir sahaja bicara kosong
hati tak pernah inginkannya
aku ingin menangis semahunya
menangis sekuatnya
walau aku tahu
menjaga hati wanita yang kerjanya asyik menangis
hanya buang waktu bukan?
percayalah lebih baik sahaja kau pendam
dari meluah seperti bicara dengan dinding
Tuhan, hapuskanlah air mata
hapuskan segala sawang-sawang negative
masih takut hadapi kenyataan

ALLAH, aku dah tak tahu dengan cara apa lagi. hanya KAU yang tahu sebaik2 nya untuk aku. kalau dengan cara ini mampu hapuskan segala memori dan kesakitan, aku perlukan sedikit kekuatan. hanya sedikit waktu sahaja. aku tahu, terlalu banyak yang aku perlu perbaiki. aku tahu. dan pinggang aku. sampai sekarang masih lagi rasa sakit. tak apa. mungkin kerja berat lately nie. positive. aku masih tak berani hadapi kenyataan. tapi andai satu saat nanti ia benar2 brlaku, akan aku anggap sebagai ujian dari MU, ALLAH. :")

4 comments:

Gee Lion said...

cik hana.. )':
be strong okay..
hurmmm..

macam saya.. menunggu hari saja utk pergi. kusut dan serabut ni dah tertanggung lagi... ):

Norhasniza Khalid said...

sabar ye, kena tempuh juga..

Akeyla Azmi said...

stay strong kak hana......
<3
qila pun serabut gila babun ni haih T_T

Azhafizah Md Nor said...

be strong enough :)

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome