rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, 28 January 2014

semoga ALLAH menjaga kami sebaiknya. :')

assalamualaikum w.b.t

sejak aku ke sini. ke negeri bandar metropolitan. hati sering saja gelisah tak tenteram. mula2 aku anggap mungkin ini satu perjalanan yang mencabar. sebab tu hati rasa lain.

macam2 kes yang aku dengar. dekat area sini juga. area berdekatan dengan penginapan aku. rompak, culik, rogol. pegawai seperti aku. berbaju putih kebanyakannya.

aku tak beritahu ahli keluarga. takut merisaukan mereka. cuma aku dengan rakan sebilik berharap kami akan dijaga oleh ALLAH sebaiknya.

aku risau. risau sangat. kalaulah aku ditugaskan bekerja waktu malam. aku pula berjalan kaki. kalau tiada rakan? seorang lah aku. ALLAH, jagakanlah kami untuk keluarga tercinta di kampung halaman. :'(

ALLAH, ALLAH, ALLAH. :')

aku terlalu banyak dosa. tapi aku tak sanggup pula untuk menambah noda. T_T

7 comments:

Akeyla Azmi said...

:(
Inshaallah kak hana dipermudahkan and dilindungi Allah swt <3

Azhafizah Md Nor said...

risaunya bila dengar macam tu..sentiasa baca doa ni ye hana.Moga Allah lindungi keselamatan Hana kat sana,aminn..take care

Cikgu Norazimah said...

Jaga diri yer..CN 4 thn duk area slayang..blck area n umah 3 kali pecah masuk, tp alhmdulillah, masa kena rompak, semua org takde kat umah..biar hlg harta asalkan kita slamat

Scha Nazri said...

Selawat bebanyak yer syg. Insya-Allah, selamat.

Abak Lorong Cinta said...

Amin ya Rabbal alamin..

Gee Lion said...

elakkan bercakap dgn org yg tak dikenali mase berjalan tu. peminta sedekah ke org tanya arah ke.. buat tak tahu je. zaman skrg ni, mcm2 boleh jadi.

Lieya Von Jay said...

hana! kak liya pon sama lah ... ramai yg berpesan benda yg sma... ^_^ take care tau, kak liya banyak letak kepercayaan pada Allah.. insyaAllah , Dia akan sentiasa melindungi kita ....

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome