rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, 23 January 2014

suratan atau kebetulan?

assalamualaikum w.b.t

aku dah dapat unit dalam hospital. tempat yang akan aku bertugas dalam HKL nanti dekat Accident and Emergency. memang aku berharap dapat specialized area such as ICU ke CCU ke OT ke. tapi nie A&E. HKL weyh. dah la sibuk manjang.

lepas tu ada seorang kakak nie senior kuim. masa mula lapor diri. aku dah lama stalk dia dalam diam. sebab muka familiar then bila aku nak tahu siapa dia aku stalk je nama tag dia. tapi selalu je tak nampak. bila hari nie dapat department sama pulak dengan kakak nie baru tahu dia dulu senior aku. haha kecil dunia.

lepas tu ada lagi nie ha. masa tengah orientasi dekat A&E, ada la staff nurse sorang nie tegur aku, "asha hana kan nie?" aku pown pelik. macam mana tahu? dia cakap masa dekat segamat. lepas tu aku pelik. aku bukan pernah praktikal dengan dia. ada kawan dekat facebook ke? rupanya kawan si bontong. oh no. tak kan satu department? aku tanya nama tapi dia suruh aku tanya bontong sendiri. memang tak la kan nak tanya. yang paling sentap dengar. "girlfriend ****** ***** kan?" LOL. ehh aku tak nak satu department yang ada kaitan dengan dia ! please ! tapi ini berlaku. hakikat yang aku tak boleh nafikan !

banyak kali macam nie. dulu pown macam nie. time aku nak larikan diri dari dia pown jadi jugak macam nie. selalu sangat ada kebetulan yang kalau boleh aku tak nak ianya berlaku. tapi aku keliru. sama ada ia kebetulan atau suatu suratan? entahlah. aku dah penat sangat nak lari banyak2 kali nie. lepas tu jumpa lagi. kali nie aku kena teruskan. tapi kenapa pulak macam nie jadi? beku otak fikirkan. T_T

apa pown yang jadi. aku kena grab cabaran. bukan semua orang berpeluang macam nie kan. maka senyumlah hana. dulu kau mengulau sekarang kau dapat department yang penuh dengan cabaran. bukan sebab ALLAH nak bagi balasan. TAK ! tapi kerana ujian dan rahmat tu sayang. sabarlah. akan ada sesuatu yang baik menanti. :)

9 comments:

Gee Lion said...

cik hana,
kalau dilihat dari sudut lainlah kan..

hurmm.. macam ada jodoh je.
hehe.. =)

saya doakan yg terbaik utk kalian.. :')

Akeyla Azmi said...

hehhehehe nak sakit ah so boleh jumpa kak hana hahahahha

ZalinZalina said...

Kerja rajin2 ye Hana...suka kak ina tengok orang2 muda macam Hana ni yang sentiasa bersemangat bekerja macam kak ina masa muda dulu..hehe..lawak je..

Niena Reen said...

Good luck eyh kak hana! Buat yang terbaik, sentiasa semangat ya! :D Comel ja tengok kak hana pakai baju nurse. Misiku Hana. ;)

Muhammad Taufiq said...

Entri yang menarik.

awksweetgitu.blogspot.com :)

Zara Nurhaidah said...

wah.. congrats awak.. keja baik2 tau.. bbakti kpd mskat jg ni.. ^^

Lieya Von Jay said...

all the best yer hana.. emergency tu mesti semua yang kronik kan. tapi for sure hana boleh punya kan

Azhafizah Md Nor said...

yang penting berkhidmat untuk negara dan bekerja dengan rajin untuk masa depan :)

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

semoga hana dapat menjalankan tugas dengan baik.. mungkin kebetulan itu telah tersurat, hehe..

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome